bananencake [soja, melk, gluten, ei en notenvrij)

Plaats hier de recepten voor allergievrije taarten en/of vullingen
Plaats reactie
Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

bananencake [soja, melk, gluten, ei en notenvrij)

Bericht door Miranda » 18-08-2010 17:09

Bananencake [soja, melk, gluten en eivrij]

Ingrediënten:
300 gram tarwebloem
snufje zout
150 gram toegestane margarine (evt. vloeibaar)
1 zakje bakpoeder
75 gram rietsuiker
500 gram goed rijpe bananen
evt. scheutje citroensap en/of 1 zakje vanillesuiker

Verwarm de oven voor op 175° C en vet de bakvorm(pjes) in. Pureer de bananen met een staafmixer, keukenmachine of roerzeef. Prakken gaat waarschijnlijk ook, maar zal wat geduld vergen.
Roer boter en suiker met een garde schuimig in een kom en voeg de bananenpuree erbij. Roer vervolgens de bloem en het bakpoeder goed door de massa en indien gewenst/toegestaan wat citroensap en vanillesuiker.
Vul de bakvorm(pjes) met het beslag en bak de cake in de voorverwarmde oven in ca 55 minuten gaar.
Kleine cakejes: 15-20 minuten (controleer met een satéprikker).


Het is tevens ook pinda en nootvrij
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

crunchie
Berichten: 290
Lid geworden op: 19-08-2010 22:31

Bericht door crunchie » 21-08-2010 00:26

Zou dit ook met olie lukken ipv boter?

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 21-08-2010 00:40

Ik weet niet?
Ik moet dit recept volgende week halen, en gebruik daarvoor speciale magarine van de natuurlijk winkel.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

crunchie
Berichten: 290
Lid geworden op: 19-08-2010 22:31

Bericht door crunchie » 21-08-2010 01:15

ok doe jij maar ff testen en ik hoor t wel hihi
lekker uitgenast he

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 25-08-2010 21:25

Ik heb zojuist de bananencake gebakken, wel het recept gedeeld door 43 want het moest een meptaartje worden.
Nu is het taartje niet zo heel hoog geworden (+/- 5 cm), het ruikt heerlijk, zie eruit als volkoren door de bananen. Maar "men" dit taartje is wel heel zwaar.
Dus op zich niet zo heel erg dat het geen hoog taartje is geworden. Ik denk dat wanneer een peuter 2 happen neemt, dat ie bomvol zit ;)

Zal morgen tijdens het vullen eens een iniminie hapje proeven :cook:
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

crunchie
Berichten: 290
Lid geworden op: 19-08-2010 22:31

Bericht door crunchie » 25-08-2010 22:42

zwaar zeg je, dat dacht ik al. Het is zo lastig om luchige dingen te krijgen
maar he als het lekker is is het mooi megenomen. Waar vul je het mee???iets met banaan :lol:

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 25-08-2010 22:44

Ja zat ook even na te denken, valt niet mee als iemand geen ei, melk of soja mag.
Dus ik denk iets van botercreme (gemaakt speciale margarine die hij wel mag) mss met banaaan erdoor en dat toch een jammetje erbij. Dat is denk ik het meest veilige :wink:
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 25-08-2010 22:47

Ps. misschien wanneer je het gehele recept aanhoudt, zonder het te delen, dat het dan wel wat luchtiger wordt, gezien je eerst de boter en rietsuiker luchtig moet kloppen, met zo'n klein beetje viel dat al niet mee in een Kennie.

Nu is een meptaartje vaak ook meer voor het idee, zodat een kind zich daarop uit kan leven, dus is de zwaarte niet eens zo zeer erg. Moeder zal vast blij zijn dat er een taartje voor haar 1jarig zoontje is gemaakt. Er wordt nog een grote taart gemaakt voor de visite en die ik wel gewoon van biscuitmix :wink:
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

crunchie
Berichten: 290
Lid geworden op: 19-08-2010 22:31

Bericht door crunchie » 25-08-2010 22:56

ja but is dat he, je zou t maar hebben. T is echt lastig met ingredienten, maar wel erg leuk dat zo'n uk toch paar lekkere happen kan nemen.
benieuwd naar de taart :wink:

Plaats reactie