Suikervrije cupcakes

Plaats hier de recepten voor allergievrije taarten en/of vullingen
Plaats reactie
Gast

Suikervrije cupcakes

Bericht door Gast » 26-11-2011 22:28

Wie weet of er suikervrije cupcakes te maken zijn en ook of die dan lekker zijn.

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 27-11-2011 00:01

Ik heb wel dit voor je gevonden, of het smaakt weet ik niet.


Suikervrije en glutevrije cupcakes:

Ingrediënten voor 3 personen
100 gram roomboter (of plantenmagarine)
80 gram fructose
2 eieren
120 gram rijstmeel
1 eetlepel wijnsteenbakpoeder
Snufje zout

Voorbereiding
Boter smelten

Bereidingswijze
Boter, fructose en eieren door elkaar mengen.
Daarna de rijstmeel, wijnsteenbakpoeder en zout toevoegen, goed doorroeren. Als het een klont word ipv dikke prut, wat sojamelk toevoegen.
De cupcakejes 3/4 vullen (genoeg voor 6 cakejes)
45 min op 150 graden afbakken
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Gast

Bericht door Gast » 27-11-2011 10:57

Hartstikke bedankt Miranda. Heb gisterenavond ook zelf even op internet gekeken, maar het is wel lastig. Er staan heel veel recepten op, waar ik geen idee heb waar ik de ingrediënten zou moeten kopen. Nog even kijken. In ieder geval heel erg bedankt voor je moeite om een suikervrije cupcake recept te vinden.

Jennifer
Berichten: 814
Lid geworden op: 19-11-2010 14:35

Bericht door Jennifer » 27-11-2011 15:01

hoe suikervrij moet het zijn?
Mag het bv de aanwezige suikers zijn?

Ik weet niet of er suiker zit in een boerencakemix
anders zou je dat met ong 280 cc spa rood kunnen proberen.

En als er marsmellowsmogen daar fondant van maken.
you can never know it all...
so never stop to wonder and discover!!
(Sinds eind januari mama van een klavertje 5)

Gast

Bericht door Gast » 29-11-2011 10:34

Het ``moet`` echt helemaal suikervrij zijn... ... ... En dan heb ik nog een probleempje. Door de cupcakemix mag ook geen tarwe. Wie weet er een recept?!? Dus zonder suiker (suiker kan ik vervangen door zoetstof) maar ook nog zonder tarwe.

In jouw recept Miranda, zitten ingrediënten waar ik het bestaan niet vanaf weet. Rijstmeel, wijnsteenbakpoeder, fructose is dat in de `gewone`` supermarkt te koop?!? Oh, ik ben hier zo niet in thuis :oops:

Petr@
Moderator
<font color=99CC00><B>Moderator</>
Berichten: 1419
Lid geworden op: 13-09-2010 09:49

Bericht door Petr@ » 29-11-2011 20:44

Ik heb even gezocht op suiker- en glutenvrij beslag en kwam een site tegen met wat recepten: http://www.cupcakesenmuffins.nl/dieet/glutenvrij/ Er wordt wel suiker in gebruikt, maar dat zou je kunnen vervangen door Canderel. Ik zie ook wel dat je in plaats van suiker ook bananen kunt gebruiken.

Rijstmeel, wijnsteenbakpoeder en fructose kun je bij een reformwinkel kopen.

Even over fructose: ik weet niet waarom je suikervrij gaat bakken, maar diabetici mogen dat meestal ook niet hebben.

Gast

Bericht door Gast » 29-11-2011 20:58

Hoi Petra,

Ik ga voor zondag cupcakes maken maar mijn schoonzusje mag sinds kort geen suiker en tarwe meer hebben. Omdat ik voor haar ook gewoon wel iets lekkers maken vandaar de vraag of er suiker en tarwevrije recepten voor cupcakes zijn. Ik ga waarschijnlijk morgen even naar een natuurwinkel waar ze meel hebben zonder tarwe (dr. schar meel of boekweitmeel). Ook wil ik kijken of ze daar suikervrije chocolade hebben. Ze hebben dat wel in supermarkten, maar degeen die ik gezien had vandaag, zat tarwe in, wat weer niet goed is voor haar. Nou ja, ik ga daar gewoon even kijken. Heel erg bedankt voor de moeite die je hebt genomen om het uit te zoeken. Laat het op dit forum weten als ik de cupcakes gemaakt heb. gr lin

Plaats reactie