lactosevrije biscuit

Plaats hier de recepten voor allergievrije taarten en/of vullingen
Plaats reactie
Francis
Berichten: 257
Lid geworden op: 03-05-2013 22:13

lactosevrije biscuit

Bericht door Francis » 17-05-2013 21:52

Voor de lactosevrije biscuit gebruik ik geen mix. Helaas zit er in de funcake weer lactose.

Daarvoor gebruik ik het volgende:

• 5 eieren
• 150 gram suiker
• 1 zakje vanillesuiker
• 125 gram bloem
• 25 gram maïzena
• Snuf zout

Eieren met suiker en vanillesuiker goed mixen en dan met een paar slagen de rest erdoorheen mengen.
groetjes Francis

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 17-05-2013 22:12

En als het ook nog eivrij moet zijn, kan je daarvoor in de plaats priklimonade doen ;)
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Pumba
Berichten: 451
Lid geworden op: 27-09-2012 20:39

Bericht door Pumba » 19-05-2013 12:47

O meen je dat Miranda, wat voor priklimonade?

Voor volgend jaar mei heb ik al een bruidstaart staan en de bruid heeft een tarwe allergie, dat is anders dan gluten allergie.

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 20-05-2013 16:26

Pumba schreef:O meen je dat Miranda, wat voor priklimonade?

Voor volgend jaar mei heb ik al een bruidstaart staan en de bruid heeft een tarwe allergie, dat is anders dan gluten allergie.
Gewoon priklimonade, sinas of spa rood, het liefst met zoveel mogelijk prik erin.

Voor een bruidstaart waarbij één van het bruidspaar een allergie heeft, zou ik kiezen om alleen het bovenste taart zo te maken, zodat de gasten toch een lekkere taart krijgen :D

Wel even van te voren een test baksel maken, want vaak worden ze hierdoor niet zo heel hoog, dus dan weet je voor de dag zelf hoeveel prik je erbij moet gebruiken.

Maar tarwe allergie, daarbij is ei toch wel toe gestaan of niet?
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Plaats reactie