gezocht tips tijgertje taart

Vragen over het bakken van taarten en/of het vullen van taartvullingen. Of heb je hierover een tip. Plaats het hier
Mama_Angela
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 3719
Lid geworden op: 10-03-2012 19:10

Bericht door Mama_Angela » 24-10-2012 12:19

Heb je hem wel op de goede stand staan???
Ik heb ook even flink moeten zoeken hoor eer het goed ging
Doe ook mee met de themawedstijd en maak kans op een mooie prijs! Stem je ook mee in de poll?

Groetjes Angela mama van Soraya & Yaro

Mijn eigen winkel in leuke persoonlijke cadeautjes,
http://t-borduurwinkeltje.webklik.nl
Wie weet tot ziens

marszie
Berichten: 46
Lid geworden op: 23-10-2012 18:51

Bericht door marszie » 24-10-2012 12:37

gewoon op oven stand is er andere stand dan waar hij op moet :shock: :oops:

ik heb nu hem deze keer op oven 180 graden 30 min gedaan

en hij is er zo uitgekomen

Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 24-10-2012 12:42

ik zie dat je mijn voorbeeld al gezien hebt .Voor aanstaand weekend maak ik nog een tijgertje taart met cc erbij.Boven kand woord een puzzelplaatje kan het zondag pas laten :wink: .

Ik bij mijn bescuits altijd op 150/160 graden.

groetjes karin.

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 24-10-2012 12:57

Meid, als eerste de tip, je moet je kapsel op zn kop storten, dus de bolle bovenkant wordt de onderkant.

Elke oven is anders, ligt eraan of je een onder warmte heb, of een onder en boven warmte of een hete lucht, dus je moet altijd je oven even uitproberen hoe het jou de mooiste kapsels geeft.
Ik bak mijn biscuits altijd op de onder,- en bovenwarmte en dan verhoog ik elke 10 minuten de stand van 150 naar 180 graden.
Dan worden ze mooi gelijk, krijg je minder een bult bovenop en ze rijzen mooi hoog.

Wat je ook kan doen om de bult te voorkomen is een natte (thee)doek om je bakpan doen. Vind het zelf altijd een gevaarlijk idee, dus wel goed uitkijken ;)
Je hebt hiervoor ook speciale banden zeg maar, die ervoor zorgen dat je biscuit niet zo'n bolling krijgen.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 24-10-2012 12:57

En wat ik ook weleens heb gehoord/gelezen is om van te voren de bovenkant van je beslag in de bakpan even nat sprayen.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 24-10-2012 13:13

Ik heb deze even geplaatst naar decoreren ;)

Maar mss wordt het straks wel weer verplaatst naar bakken en vullen, gezien we het daar nu over hebben :lol: :lol: :lol: :lol:
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

marszie
Berichten: 46
Lid geworden op: 23-10-2012 18:51

Bericht door marszie » 24-10-2012 15:35

oke :lol:
normaal heb ik niet zo bol er op dus ik was verbaasd...
maar ik zet altijd op zijn kop neer want dan heb ik een strakke onderkant zeg maar... had hem even voor de foto zo staan zodat het duidelijk was hoe er mijn bol is zeg maar haha...

ik moet even kijken of mijn combi dat kan met temp elke 10 iets omhoog.. zal vast wel kunnen maar hoe is dan de vraag lol...

welke mixen gebruiken jullie kwa biscuit eigenlijk? je heb namelijk zoveel merken :shock:

( denk dus dat beter naar bakken en vullen kan aangezien nu nog steeds over bakken gaat.. sorry :oops: )

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 24-10-2012 16:30

Verplaatst :lol:

Ik gebruik eigenlijk altijd funcakes, maar wil heel graag een keer zeelandia uitproberen
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Mama_Angela
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 3719
Lid geworden op: 10-03-2012 19:10

Bericht door Mama_Angela » 24-10-2012 17:37

Whahaha.

Ik heb ook altijd funcakes
In een combi kan je niet onder en boven temp los van elkaar regelen (wat Miranda geloof ik wel kan)
Je temp omhoog zetten kan maar dan moet je gewoon heel de oven opnieuw instellen.
Ik bak altijd 160 graden en dan iets langer als op de verpakking staat
Doe ook mee met de themawedstijd en maak kans op een mooie prijs! Stem je ook mee in de poll?

Groetjes Angela mama van Soraya & Yaro

Mijn eigen winkel in leuke persoonlijke cadeautjes,
http://t-borduurwinkeltje.webklik.nl
Wie weet tot ziens

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 24-10-2012 18:23

ik heb idd ook een gewone oven, maar ook niet alle "gewone" ovens hebben die optie hoor.
Maar toen ik vorig jaar een nieuwe moest aanschaffen, wilde ik graag eentje met meerdere opties :D
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Plaats reactie