Wilton kasteel set hoe kan ik klaar dat maken?

Vragen, tips of suggesties over het bekleden en decoreren van taarten. Plaats het hier
Plaats reactie
Jonge taart
Berichten: 5
Lid geworden op: 15-09-2011 21:30

Wilton kasteel set hoe kan ik klaar dat maken?

Bericht door Jonge taart » 17-09-2011 15:14

Hallo,
ik ga voor mijn zoontje kasteel taart maken met wilton kasteel set.hoe kan ik dat klaar maken? Iemand ervaring met deze set?

Groetjes,

Petr@
Moderator
<font color=99CC00><B>Moderator</>
Berichten: 1419
Lid geworden op: 13-09-2010 09:49

Bericht door Petr@ » 17-09-2011 16:22

Nee sorry geen ervaring mee. Misschien dat je iets kunt vinden op de site van Wilton, die is nogal uitgebreid. Succes.

Gast

Bericht door Gast » 17-09-2011 17:53

Soort, ook ik heb hier geen ervaring mee. Succes met de taart. Wel het resultaart even showen hè... ... ...Gr. Linda

noor
Berichten: 736
Lid geworden op: 11-05-2011 14:57

Bericht door noor » 17-09-2011 21:50

nee geen idee, heb indertijd voor mijn dochtertje zelf een kasteel gefabriceerd, maar dat heb ik gewoon met biscuit en cake gedaan en vierkante vormen, dat werkte prima.

Jennifer
Berichten: 814
Lid geworden op: 19-11-2010 14:35

Bericht door Jennifer » 17-09-2011 22:04

op http://www.cakecentral.com/ schijnen voorbeelden te staan

en ergens anders gevonden

"Het is dus zo dat de torens van kunststof zijn, ze zijn al "voorgedecoreerd" dus je zou ze zo kunnen gebruiken als je wilt. Je ziet dan wel, vind ik, duidelijk dat het kunststof is. Je kunt bijv. ook heel leuk repen snijden en die om de toren heen wikkelen, dan krijg je een leuk effect. Voordeel is dat je niet zoveel fondant of marsepein kwijt bent en het er ook weer prima vanaf krijgt. Je kunt ze overigens gewoon door een sopje halen.

Je kunt ze echter ook helemaal bekleden. Ik denk vooral dat het gemak is dat je koopt tov cakes snijden. Daarbij zijn de torens heel licht, dus blijft het allemaal ook goed staan bovenop een taart, dat zou ik bij torens eerder niet doen.

Ik maakte zelf altijd kastelen met torens van cake, het midden doe ik dan met biscuit. Er is altijd een kans dat torens wat inzakken, dat voorkom je dus met die plastic torens. Als ik een dergelijke taart in opdracht zou maken zou ik dus voor de set een borg vragen. Net als je bij een standaard zou doen of bijv. voor een pinpopje bij een barbietaart als je die erin stopt (voor de duidelijkheid: het popje dat je bij de wonder mold van wilton krijgt). "


(is tekst van iemand anders geen ervaring met het gebruik of maken)

er staat ook een vraag bij
"kun je de mallen ook gebruiken als mal, dus als je ze bekleed met huishoudfolie daarna met pastillage, kun je dan de vorm eruit trekken zodat je de pastillage huls overhoudt?"

antwoord
ja, dat zou wel moeten lukken. Dan moet je het via de bovenzijde (die is breder) eruit halen, maar het zou moeten werken. De torens zijn wel iets "gedecoreerd" met een raampje e.d. maar met folie zou je daar niets van moeten merken"
you can never know it all...
so never stop to wonder and discover!!
(Sinds eind januari mama van een klavertje 5)

sylvia
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13-05-2011 19:07

Bericht door sylvia » 18-09-2011 13:11

ik heb er ook geen ervaring mee, maar wens je veel succes!
je wordt pas echt oud als de kaarsjes meer kosten dan de taart!

Plaats reactie