Cakepop visjes

Heb je een how to of een tip? Deel het hier
J@nine
Berichten: 471
Lid geworden op: 19-08-2010 21:49

Cakepop visjes

Bericht door J@nine » 14-04-2012 17:01

Afbeelding

Als je de cake en de botercreme door elkaar hebt gedaan, weeg ik de cakebolletjes af ongeveer 15 gram. Rol in je handen mooie bolletjes en leg ze op een vetvrij papiertje dat je op een snijplank hebt gelegd. Smelt de candymelts (babycakes smelter is hier ideaal voor) doop de lollystokjes een stukje in de melts en steek ze in de bolletjes. Als je ze allemaal gedaan hebt zet je ze een half uurtje in de koelkast. Smelt de kleur die je wil gebruiken. Haal de cakepops uit de koeling en doop ze één voor één in de melts, bij het uithalen tik je het te veel aan melts er af op de rand van je bakje. Op het eind houd ik ze op kop en tik op de onderkant van het lollystokje zodat ophopingen zich nog kunnen verdelen. Steek ze in het piepschuim. Als je ze allemaal hebt gehad zet je ze even koel weg. Kleur fondant of marepein in de kleur die je wil gebruiken. Steek dan per visje één groot hartje 2 middel hartjes en één klein hartje uit. Snijd de puntjes van het kleinste hartje en het grote hartje, de mond en de staart. De middelste hartjes zijn de vinnen, De hartjes bevestigen met een klein beetje gesmolten candymelts. Voor dat je ze bevestigd kun je ze nog wat lijntjes geven voor wat relief.
Wissel met de kleuren voor een vrolijk effect.
Succes, oh ja is de candy melts te dik doe er dan een lepeltje crisco bij dat werkt prettiger.
Janine
If it doesn't kill you, it makes you stronger!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 14-04-2012 17:50

Thanks Janine!
Wat is eigenlijk een babycakes smelter?
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

J@nine
Berichten: 471
Lid geworden op: 19-08-2010 21:49

Bericht door J@nine » 14-04-2012 20:35

@miranda klein apparaatje wat je kan gebruiken om chocolade en of melts in te smelten. Ik deed dat altijd au bain marie. Maar dit is echt handig te koop bij cook & Co voor 19,95.
Hij hefft twee standen één om te smelten en de ander om op tempratuur te blijven hij word dus nooit te heet!
If it doesn't kill you, it makes you stronger!

Gast

Bericht door Gast » 14-04-2012 21:13

J@nine schreef:@miranda klein apparaatje wat je kan gebruiken om chocolade en of melts in te smelten. Ik deed dat altijd au bain marie. Maar dit is echt handig te koop bij cook & Co voor 19,95.
Hij hefft twee standen één om te smelten en de ander om op tempratuur te blijven hij word dus nooit te heet!
Heel handig lijkt me dit apparaat. En dank je wel voor het delen van hoe je de cakepops gemaakt hebt!!!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 14-04-2012 21:33

J@nine schreef:@miranda klein apparaatje wat je kan gebruiken om chocolade en of melts in te smelten. Ik deed dat altijd au bain marie. Maar dit is echt handig te koop bij cook & Co voor 19,95.
Hij hefft twee standen één om te smelten en de ander om op tempratuur te blijven hij word dus nooit te heet!
Geweldig cadeau voor me verjaardag, ben laatst erg opzoek gegaan naar een electrische au bain marie, maar of duur of te groot of niet handig, maar dit klinkt geweldig! Thanks voor de tip
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 15-04-2012 13:31

Kan je trouwens candymelt ook kleuren dmv kleurstof?
Want dan heb je aan witte melt genoeg ;)
Ik denk het wel, maar vraag het toch nog ff.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

J@nine
Berichten: 471
Lid geworden op: 19-08-2010 21:49

Bericht door J@nine » 15-04-2012 13:42

@ Miranda, ja dat kan moet je alleen kleurstof op oliebasis hebben. Speciaal voor candymelts!
If it doesn't kill you, it makes you stronger!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 15-04-2012 14:16

J@nine schreef:@ Miranda, ja dat kan moet je alleen kleurstof op oliebasis hebben. Speciaal voor candymelts!
En wat doe jij meestal? Kant en klaar gekleurd kopen of kleur je hetzelf?

Wat is eigenlijk de smaak van candy melt?
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

J@nine
Berichten: 471
Lid geworden op: 19-08-2010 21:49

Bericht door J@nine » 15-04-2012 15:55

Ik koop eigenlijk altijd gekleurd! De smaak is witte chocolade!
Miranda, taart outlet heeft het smeltapparaatje ook van babycakes!
If it doesn't kill you, it makes you stronger!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 15-04-2012 16:25

J@nine schreef:Ik koop eigenlijk altijd gekleurd! De smaak is witte chocolade!
Miranda, taart outlet heeft het smeltapparaatje ook van babycakes!
thans voor de tip. Zal eens een kijkje gaan nemen, want dan bestellen we het toch liever daar!!!!!
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Plaats reactie