Regenboogcake recept

Deel hier de recepten voor het bakken van taarten, cupcakes, koekjes e.d. en de lekkerste vullingen
Plaats reactie
Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Regenboogcake recept

Bericht door Miranda » 13-10-2012 08:55

Rainbow Cake

Cake:
3 cups cake flour
4 teaspoons baking powder
1/2 teaspoon salt
2-1/3 cup sugar
1 cup unsalted butter, room temperature
5 egg whites, room temperature
2 teaspoons vanilla
1-1/2 cups milk, warmed about 30 seconds in microwave to bring to room temperature
food coloring (gels work the best)

Preheat oven to 350 degrees. Oil and line three 9" cake pans or however many you have. (I just reused the three I had.)

Sift together the flour, baking powder, and salt. Set aside.

Cream the sugar and butter. Add the egg whites one at a time; add the vanilla and mix until fully incorporated. Then, alternating between wet and dry, add the milk and flour mixture in two parts.

Divide the batter between 6 bowls. (Easiest way is to do it by weight.) Stir in a fair amount of the appropriate food color to each bowl. Pour into pans and smooth out so batter is even. Bake for about 15 minutes each.

Remove from oven; let rest in pan on cooling rack for 10 minutes. Then flip, cover, and put them in the fridge to cool quickly.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 13-10-2012 08:56

Mocht iemand dit willen/kunnen vertalen naar het Nederlands (voor degene die minder goed zijn in Engels) zou dat heel fijn zijn ;)
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

brenda
Berichten: 2288
Lid geworden op: 29-03-2012 16:47

Bericht door brenda » 13-10-2012 15:56

Cake:3 kopjes bloem van de cake4 theelepels bakpoeder1/2 theelepel zout2-1/3 kopje suiker1 kop ongezouten boter, op kamertemperatuur5 eiwitten, kamertemperatuur2 theelepels vanille1-1/2 kopjes melk, opgewarmd ongeveer 30 seconden in de magnetron te brengen tot kamertemperatuurvoedsel kleuren (gels werk het beste)Verwarm oven aan 350 graden. Olie en lijn drie 9 ' taart pannen of nochtans veel u hebben. (Ik gewoon hergebruikt de drie had ik.)Zift samen het bloem, bakpoeder en zout. Gereserveerd.De suiker en de boter room. Voeg het eiwit één tegelijk; Voeg de vanille en meng tot volledig opgenomen. Vervolgens afwisselend tussen nat en droog, het toevoegen van de melk en meel mengsel in twee delen.Verdeel de slagman tussen 6 kommen. (De gemakkelijkste manier is om dit te doen door gewicht.) Roer in een behoorlijke hoeveelheid het juiste voedsel kleur elke Bowl. Giet in pannen en dus slagman zelfs is gladstrijken. Bak voor ongeveer 15 minuten.Verwijder uit oven; laten rusten in pan op koeling rack voor 10 minuten. Dan flip, dekken, en leg ze in de koelkast afkoelen snel.

via bing gedaan ,zie dat dit wel erg letter vertaalt is , hihihihi maar misschien heb je er wat aan , maar de oven op 350 graden lijkt mij wel erg hoog.
mamavan4

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 13-10-2012 16:09

haha, ja idd. Ik kon het wel lezen hoor, maar ook voor meiden waarvan het engels iets minder is, is het wel handig.

350 graden daarvan had ik ook mijn vraagtekens bij :D
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

J@nine
Berichten: 471
Lid geworden op: 19-08-2010 21:49

Bericht door J@nine » 13-10-2012 19:26

350 degrees is volgens mij 180 graden!
If it doesn't kill you, it makes you stronger!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 13-10-2012 20:20

Ik zou het ook op zoiets gebakken hebben ;)
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

brenda
Berichten: 2288
Lid geworden op: 29-03-2012 16:47

Bericht door brenda » 13-10-2012 20:28

Dat lijkt mij ook eerder dichter bij komen , zou dit idd ook eerder doen.
mamavan4

Plaats reactie