citroenroomvulling

Deel hier de recepten voor het bakken van taarten, cupcakes, koekjes e.d. en de lekkerste vullingen
Plaats reactie
Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

citroenroomvulling

Bericht door Miranda » 24-01-2011 13:15

Lijkt me erg lekker :P



Ingrediënten

150 gr kristalsuiker

2 eetlepels bloem

2 eetlepels sinaasappelrasp

100 ml sinaasappelsap

2 eetlepels citroensap

1 ei

4 eetlepels extra dikke room, geklopt




Bereidingswijze
1. In een pan op matig heet vuur suiker, bloem, sinaasappelsap, sinaasappelrasp, citroensap en ei vermengen. Onder voortdurend roeren tot een dikke saus brengen. Van het vuur halen en helemaal laten afkoelen alvorens de geslagen room erdoor te scheppen. De gegeven hoeveelheden zijn voldoende om een dubbellaagse taart van 23 cm te vullen.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Gast

Bericht door Gast » 24-01-2011 13:37

klinkt heerlijk!!! weer op de uitprobeerlijst... ... ... :wink:

Gast

Bericht door Gast » 31-07-2011 20:34

Heeft iemand deze vulling al eens een keer uit geprobeerd?!? Ik moet voor volgende week een taart maken, maar die geen houdt niet van een vulling met jam. Ze wil chipolatabavaroise, maar ik las deze vulling en dacht dat deze misschien wel een lekkere combinatie zou zijn. Weet het niet zeker en het is voor een goede vriendin van mij, dus ik wil zeker zijn dat het een goede vullingcombinatie is. Lastig... ... ...

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 31-07-2011 21:43

Nee nog niet uitgeprobeerd.
Lust ze ook geen lemoncurd, anders kan je die toevoegen als 2de laag.
Het monatoetje citroenpudding met koekstukjes is ook zo'n lekkere vulling en dat samen met lemoncurd en evt als 3de laag frambozen.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

carla
Berichten: 238
Lid geworden op: 19-08-2010 17:14

Bericht door carla » 18-05-2012 17:15

dit lijkt me ergg lekker,toch ff vraagje wat is het verschil tussen gewoon slagroom en EXTRA dikke room

Plaats reactie