recept cereal treats

Deel hier de recepten voor het bakken van taarten, cupcakes, koekjes e.d. en de lekkerste vullingen
Plaats reactie
let's taart pret
Berichten: 492
Lid geworden op: 19-08-2010 19:21

Bericht door let's taart pret » 26-01-2011 20:10

Miranda schreef:echt super, super, super mooi gemaakt!!!

Maar leg mij eens uit betreft de cereal treats... daar ben ik erg benieuwd naar hoe je dat heb gedaan.
ik heb een recept gebruikt van de buren :wink:
60 gram boter
6 cups rice crispies (=210 gram)
1 zak marshmellows (ong. 40 stuks)

Laat in een pan met anti-aanbaklaag de boter op een laag vuur smelten. Voeg de marshmellows toe en laat die in de boter smelten. Haal de pan van het vuur. Voeg de rice crispies toe en roer goed door, totdat alle crispies met het marshmellow mengsel zijn bedekt.

Stort het mengsel in een grote ovenschaal of doe het in een 3D-vorm zoals het Wilton beertje, voetbal, enz. (goed invetten of bekleden met bakpapier).

Na het afkoelen kun je het desgewenst in stukjes snijden. Geschikt om met botercreme te decoreren. Te kleuren met gelkleurstoffen of cacao.

Ook met de hand te modelleren. Dan eerst laten afkoelen tot lauw en je handen insmeren met vet. Of vochtig houden met water.

Bewaren: Binnen twee dagen gebruiken, luchtdicht bewaren. Invriezen kan ook, binnen 6 weken gebruiken. Invriezen in lagen met bakpapier ertussen.

was wel ff vreemd om mee te werken
ik had de eerste keer de rice crispies erzo door heen gedaan maar dat beviel niet zo goed
dus de tweede lading die ik m aakte heb ik de rice crispies wat fijner gemaakt toen ging dat beter met boetseren :wink:

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 26-01-2011 20:21

let's taart pret schreef:
Miranda schreef:echt super, super, super mooi gemaakt!!!

Maar leg mij eens uit betreft de cereal treats... daar ben ik erg benieuwd naar hoe je dat heb gedaan.
ik heb een recept gebruikt van de buren :wink:
60 gram boter
6 cups rice crispies (=210 gram)
1 zak marshmellows (ong. 40 stuks)

Laat in een pan met anti-aanbaklaag de boter op een laag vuur smelten. Voeg de marshmellows toe en laat die in de boter smelten. Haal de pan van het vuur. Voeg de rice crispies toe en roer goed door, totdat alle crispies met het marshmellow mengsel zijn bedekt.

Stort het mengsel in een grote ovenschaal of doe het in een 3D-vorm zoals het Wilton beertje, voetbal, enz. (goed invetten of bekleden met bakpapier).

Na het afkoelen kun je het desgewenst in stukjes snijden. Geschikt om met botercreme te decoreren. Te kleuren met gelkleurstoffen of cacao.

Ook met de hand te modelleren. Dan eerst laten afkoelen tot lauw en je handen insmeren met vet. Of vochtig houden met water.

Bewaren: Binnen twee dagen gebruiken, luchtdicht bewaren. Invriezen kan ook, binnen 6 weken gebruiken. Invriezen in lagen met bakpapier ertussen.

was wel ff vreemd om mee te werken
ik had de eerste keer de rice crispies erzo door heen gedaan maar dat beviel niet zo goed
dus de tweede lading die ik m aakte heb ik de rice crispies wat fijner gemaakt toen ging dat beter met boetseren :wink:
Geweldig!!! Dit moet bij de recepten komen te staan!!! :D

Maar heb jij dan de boomstam of het bolletje ervan gemaakt? En heb je dat dan gemoderleerd of in model gesneden?
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 27-01-2011 11:19

let's taart pret schreef:ik heb de hele boom ervan gemaakt stam gekneed en de boven kant een soort bol en die vast gezet met een sate prikker en toen bekleed

en het klopt dat je het zo ook kan eten ik had het dus al 17 jaar geleden al gegeten bij de oma van mijn ex man die had het recept uit canada van haar zoon
ik had hem het ook laten proeven en vroeg komt je dit niet bekend voor :wink:

taart was geslaagd heb zulke leuke reacties gekregen de kleine meid ging helemaal uit haar dak zoooo leuk :goedzo: :cap:
waar kan je het kopen dan?
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

let's taart pret
Berichten: 492
Lid geworden op: 19-08-2010 19:21

Bericht door let's taart pret » 27-01-2011 12:06

Miranda schreef:
let's taart pret schreef:ik heb de hele boom ervan gemaakt stam gekneed en de boven kant een soort bol en die vast gezet met een sate prikker en toen bekleed

en het klopt dat je het zo ook kan eten ik had het dus al 17 jaar geleden al gegeten bij de oma van mijn ex man die had het recept uit canada van haar zoon
ik had hem het ook laten proeven en vroeg komt je dit niet bekend voor :wink:

taart was geslaagd heb zulke leuke reacties gekregen de kleine meid ging helemaal uit haar dak zoooo leuk :goedzo: :cap:
waar kan je het kopen dan?
er gaat boter marsmallows en rice crispies in(ik heb de goedkoopste bij deen gekocht )
lees ook wel eens dat ze het met choco pops doen :?
ik was op zoek naar deze,maar kon ze niet vinden dus als iemand weet waar ik deze kan kopen :wink:
Afbeelding

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 27-01-2011 12:14

ooh dit?? :oops: :lol: dat wist ik wel :roll: haha.

Chocopops heb ik wel hier in de kast staan, is een rood pak en gekocht bij dirk vd broek.

Ik ga het ook eens een keertje proberen ;)
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Jennifer
Berichten: 814
Lid geworden op: 19-11-2010 14:35

Bericht door Jennifer » 27-01-2011 18:54

Ik haal vaak ontbijtspul in duitsland
maar als het goed is moet het hier ook te koop zijn
AH zag ik het vandaag niet (maar is een gewone geen XL)

Misschien de jumbo..... of C1000
Ik kan mijn moeder eens navragen want zij heeft het pas geleden nog gemaakt maar dan om gewoon in blokjes te eten.
you can never know it all...
so never stop to wonder and discover!!
(Sinds eind januari mama van een klavertje 5)

Jennifer
Berichten: 814
Lid geworden op: 19-11-2010 14:35

Bericht door Jennifer » 29-01-2011 18:34

in duitsland zag ik ze nu ook niet
Wel de chocopops
Maar we hebben iets anders meegenomen
ook soort gepofte rijst maar dan 3 smaken
Gaan we het daar mee proberen...

Het kan ook met cornflakes....

en ik vond ook dit
http://www.ricekrispies.com/recipes/the ... nal-treats
maken ze er poppetjes ed van
you can never know it all...
so never stop to wonder and discover!!
(Sinds eind januari mama van een klavertje 5)

Jennifer
Berichten: 814
Lid geworden op: 19-11-2010 14:35

Bericht door Jennifer » 17-05-2011 15:54

ik heb ze een tijdje geleden gemaakt met Lion ontbijtspul
En dan iets minder ontbijtspul of meer marshmellow.
Ik had 50 gr boter en eerst 32 marshmellows en 6 cups (gegokt meer) aan ontbijtgranen spul en later nog wat gesmolten marsmellows erbij

Gisteravond heb ik er gesmolten chocola (wit en melk) en milkey ways bij gedaan en stukje niet gesmolten marsmellows.
Nu had ik rond de 36 marsmellows en een schaal voor rice crispeys (bij de Jumbo dus als ze het niet hebben kan je het aanvragen)

Ik heb ook rice crispeys in alleen pure chocola gedaan met wat vanielle suiker en plantaardige boter.

pure chocola was niet zo groot als andere
Afbeelding

marsmellows ed
Afbeelding

Afbeelding
you can never know it all...
so never stop to wonder and discover!!
(Sinds eind januari mama van een klavertje 5)

sylvia
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13-05-2011 19:07

Bericht door sylvia » 17-05-2011 16:19

ik heb dit dus ook een keer gemaakt, heb uiteindelijk de rice crispies gevonden bij de jumbo maar het is echt mislukt denk ik.
Het was keihard! kon er niets mee.
Had wel de crispies fijner gemaakt.
Misschien heb ik te weinig marshmellow in gedaan dat weet ik niet, heb alles netjes afgewogen volgens recept.
je wordt pas echt oud als de kaarsjes meer kosten dan de taart!

Gast

Bericht door Gast » 17-05-2011 16:52

sylvia schreef:ik heb dit dus ook een keer gemaakt, heb uiteindelijk de rice crispies gevonden bij de jumbo maar het is echt mislukt denk ik.
Het was keihard! kon er niets mee.
Had wel de crispies fijner gemaakt.
Misschien heb ik te weinig marshmellow in gedaan dat weet ik niet, heb alles netjes afgewogen volgens recept.
Zonde dat het niet gelukt is zoals je zou willen. Ik heb het niet eerder gemaakt, dus kan je geen tips geven.

Plaats reactie