Eiwit schuimpjes

Deel hier de algemene en overige recepten voor de taarten
Plaats reactie
Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Eiwit schuimpjes

Bericht door Miranda » 04-04-2011 15:12

Heeft er iemand een lekker en hanteerbaar recept voor het maken van eiwit schuimpjes?
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Gast

Bericht door Gast » 04-04-2011 20:55

Ik verwarm de oven op 50 graden. Ik gebruik dan een termometer om op die temp te komen.

Klop de eiwitten stijf met een snufje zout. Als het stijf en wit begint te worden doe ik er poedersuiker of zoetstof door tot het eiwit in punten blijft staan Of ik keer de bak om en het schuim glijdt niet meer.

Als laatste kan je er ook nog wat kleur stof door mengen.
Dan in toefjes op bakpapier op de plaat spuiten of lepelen en anderhalf a twee uur in de voorverwamde oven laten drogen.

succes

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 05-04-2011 09:21

Moet je het uit de hand kloppen of met de mixer? En waarom een snufje zout?
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Gast

Bericht door Gast » 05-04-2011 12:18

Hangt van de hoeveelheid af die je wil maken. Twee eiwitjes doe ik met een dubbele vork en meer met de mixer.
Zout doe ik omdat mijn moeder dat vroeger al zo deed hihi een klein snufje maar hoor.

Een keer in de maand maka ik een bak met schuimpjes en die zijn ook weer te gebruiken als vulling op een laagje botercreme. Het is toch nog niet Zoet genoeg.

Bewaren in een goed afgesloten bewaardoos.

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 05-04-2011 12:27

Ik ga het binnenkort ook eens proberen, want het kan dan ook als toef op cc's ;)
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Plaats reactie