Toef voor Meringue

Deel hier de algemene en overige recepten voor de taarten
Plaats reactie
Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Toef voor Meringue

Bericht door Miranda » 22-08-2010 14:17

Een recept die ik op Internet ben tegengekomen:

Toef van Meringue Schuim!

RECEPT VOOR MERINGUE SCHUIM

Er is veel vraag naar een mooie toef op een cupcake die niet te machtig van smaak is zoals botercrème. Volgens ons is de makkelijkste en lekkerste oplossing, een toef van Meringue Schuim! Niet te machtig maar heerlijk luchtig en zoet! Bovendien kun je de meringue schuim kleuren en op smaak brengen dus een ideale oplossing waar zowel kinderen als volwassenen dol op zijn!

Benodigdheden:
- 4 verse eiwitten*
- 200 gram kristal suiker
- 1 zakje vanillesuiker
- Smaakstof naar keuze
- Hand mixer met garde
- Bakplaat met bakpapier
- Oven
- Aluminium folie
* (gebruik je liever geen verse eiwitten dan kun je ook gedroogd eiwit of meringue poeder gebruiken. Kijk voor de hoeveelheid water per hoeveelheid eiwitpoeder op de verpakking)

Werkwijze:
Warm de oven voor op 100 graden en leg een stuk bakpapier op de bakplaat. Meng de suiker en vanille suiker door elkaar. Doe de eiwitten in een kom en voeg 1/3 van het suiker mengsel erbij (en evt. de smaakstof en kleurstof). Begin met kloppen en voeg in gedeelten de rest van de suiker toe. Mix zeker 5 minuten op hoge snelheid tot er een mooie glanzende massa ontstaat. Test of het eiwit stijf genoeg is door de kom op zijn kop te houden, als het schuim blijft zitten is het stijf genoeg.
Pak nu een grote spuitzak met hierin spuitmond 1M van Wilton (kun je zonder coupler in de zak doen) en vul de spuitzak met het eiwit mengsel. Spuit nu toefjes die groot genoeg zijn om op een cupcake te passen in rijen naast elkaar met 2 cm ertussen.
Plaats nu een stuk aluminium folie (niet noodzakelijk) over de bakplaat zo dat het de toefjes niet raakt. Dit om te voorkomen dat de toefjes geel verkleuren.
Plaats de bakplaat in het midden van de oven en laat de toefjes 80 minuten drogen/verwarmen. Hierna kunt u de toefjes met een spatel verwijderen en verder laten opdrogen.
Bevestig ze op een cupcake door een klein beetje botercrème of abrikozen jam op de cupcake te smeren hierdoor plakken ze aan de cupcake vast. Zet de cupcakes in een leuke CC Wrapper voor een geweldige presentatie!

Tip:
* besprenkel de toefjes met Sprinkels voor ze de oven ingaan.
* U kunt de Meringue toefjes tot 1 week vooraf al maken!
* Heeft u geen spuitzak? U kan ook een grote diepvries zak gebruiken waar u de punt vanaf knipt.
* Als u geen spuitmond heeft kunt u ook zonder de spuitmond de toefjes maken alleen mis je dan de ribbel.
* het schuim eerst licht kleuren en daarna voordat je de schuim er in doet in je spuitzak een streep maken van kleurstof met een satespiesje stokje dan gewoon vullen en toefjes spuiten dan krijg je die leuke streep op de toef ;)
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 22-08-2010 14:43

Hier het voorbeeld van deze toeven ;)


Afbeelding
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

let's taart pret
Berichten: 492
Lid geworden op: 19-08-2010 19:21

Bericht door let's taart pret » 24-01-2011 10:38

deze ga ik zo proberen :wink:

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 24-01-2011 11:00

let's taart pret schreef:deze ga ik zo proberen :wink:
Ik ben benieuwd!!! :D
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Gast

Bericht door Gast » 24-01-2011 11:49

Miranda schreef:
let's taart pret schreef:deze ga ik zo proberen :wink:
Ik ben benieuwd!!! :D
Ik ben ook erg benieuwd!!! Super lekker lijken me deze!!!

Chelly
Berichten: 887
Lid geworden op: 19-08-2010 11:43

Bericht door Chelly » 24-01-2011 16:35

ik heb ze geprobeert ze zijn heerlijk
het duurt alleen heel erg lang voordat ze klaar zijn

let's taart pret
Berichten: 492
Lid geworden op: 19-08-2010 19:21

Bericht door let's taart pret » 25-01-2011 18:03

hier zijn ze ook klaar ik had een flesje met sinas smaak bij de toko meegenomen ze zijn licht oranje geworden en smaken naar sinasappel mmmmmmmmmmmmmm kleine meid zat er al in te prikken
foto's zet ik samen bij de verjaardags taart :wink:

Plaats reactie