oma's taart

Deel hier de algemene en overige recepten voor de taarten
Plaats reactie
brenda
Berichten: 2288
Lid geworden op: 29-03-2012 16:47

oma's taart

Bericht door brenda » 13-03-2013 21:54

Had gezegd dat ik het receptje erop zou zetten,
Kapsel maken , dat kennen wij allemaal maken toch :lol: :wink:
Hoop dat dit duidelijk wordt voor jullie , heb voor mijzelf in steno opgeschreven.
Stap 1 ;kapsel bakken en in lagen snijden , de onderste laag met rum besprenkelen en bestrijken met frambozen jam.
Stap 2 ; 1/2 kopje (of minder) sterk koffie extract en 1/4 l of iets meer melk /vanillepudding opkoken en aflaten koelen ( af en toe in blijven roeren ). 250 gr roomboter en 200 gr poedersuiker schuimig roeren en lepel voor lepel door de pudding roeren , als deze is afgekoeld , dit over 2 lagen verdelen.
Stap 3 ; 150 gr poedersuiker met iets sterke koffie extract vermengen .De rand en bovenkant met glazuur afwerken en met wat achter gehouden crème kun je nog wat toefjes erop spuiten .Of wat ik gedaan heb , met chocolaatjes bewerkt.
Hoop dat het voor jullie duidelijk is en smakelijk eten ,als je het heb gemaakt .
mamavan4

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 14-03-2013 09:42

de roomboter met poedersuiker schuimig roeren, bedoel je dit in een pannetje warm en shuimig opkloppen?
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

brenda
Berichten: 2288
Lid geworden op: 29-03-2012 16:47

Bericht door brenda » 14-03-2013 18:36

Nee sorry dat is idd niet duidelijk , als je de roomboter en poedersuiker samen vermengd , dan word het altijd toch wittig , dat bedoelde ik . Niet verwarmen, dus :wink:
mamavan4

Plaats reactie