Help!!

Wil je een workshop volgen?ga je een workshop organiseren? Of heb je een taartopdracht die je niet kan maken, plaats hier daarvoor je vraag en aanbod.

Voor het plaatsen van een workshop of taartdracht dient er een plaats en datum bij vermeld te worden.
mamavan3
Berichten: 69
Lid geworden op: 29-11-2011 19:31

Help!!

Bericht door mamavan3 » 04-12-2011 13:04

Ik zit met een heel groot propleem!!

ik gebruik altijd de funcakes mixen voor biscuit, bakkerspoeder, botercreme etc.

Nu was dat op en had ik een aantal bestellingen die zich razend snel opvolgden dus geen tijd om op internet te bestellen.
Dus ik had bij een winkel hier in mijn dorp de biscuit mix , bakkerspoedersuiker , botercreme mix etc. gehaald maar dan van hun eigen merk omdat ze geen funcakes hadden.

Nu heb ik dus met die mixen van dat winkeltje een aantal taarten gemaakt. En de taarten zijn alle gevuld met botecreme met smaakje en banketbakkersroom . En nu zijn 2 van de 4 klanten incl een groot deel van het bezoek ziek geworden!!!(niet iedereen die van de taart gegeten hebben) spugen en diaree!!! Voel me zo ellendig en ben bang dus dat het echt toch iets niet in orde is met de mixen van dat eigen merk spul, terwijl de datums wel in orde zijn op de zakken, en roomboter en eieren haal ik op de dag zelf. Maar nu ben ik zelf ook misselijk en diaree terwijl GEEN taart gegeten heeft, Kan het dan toch zijn dat het puur toeval is en al die mensen het hardnekkige griep virus te pakken hebben die heerst? Want ook dat virus hebben we hier thuis gehad en waren we in een paar uur allemaal heel ziek! OF is mijn angst gegrond en zou het dan toch van de mixen kunnen komen die ik gebruikt heb van het eigen merk? Bij funcakes heb ik hier nog nooit eerder last van gehad.... Vind het zo erg en voel me hier zo ellendig onder, heb een van de klanten ook al een gratis kerst taartje aangeboden ( en die maak ik dan wel met de funcakes mixen ) Maar als het nou toch een voedsel vergiftiging zou zijn dan zou toch iedereen die van de taart gegeten heeft ziek moeten worden? En dat was niet het geval, En de spullen die ik er voor gebruikt heb waren ook niet over de datum. Tevens bewaar ik mijn taarten in de koelkast tot op het moment de opdracht gever in mijn keuken staat en kan zien dat de taart direct uit de koelkast komt. .....

mamavan3
Berichten: 69
Lid geworden op: 29-11-2011 19:31

Bericht door mamavan3 » 04-12-2011 19:23

Ondanks dat niemand gereageerd heeft... Probleem is opgelost!!
Gelukkig maar, ze had de taart en met de zelf gemaakte soep dus niet in de koelkast bewaard en ze dacht dus aan meerdere dingen waardoor ze ziek kon zijn geworden maar toch meer aan een griep virs, voelde me eigen best wel even ellendig en wist echt niet wat er fout gegaan was.

Dus deze mag op slot :wink:

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 04-12-2011 19:25

Heel erg vervelend allemaal.

Misschien dat jezelf al besmet was met het virus waardoor je het doormiddel van je taart doorgegeven heb aan je klanten.
Persoonlijk denk ik niet dat het aan de mixen heeft gelegen, het zou dan eerder nog de eieren kunnen zijn.

Wel wil ik benadrukken dat dit dus een grote reden is waarom je eigenlijk niet als hobbist voor (vreemde) andere mag en kan bakken.
Als bedrijf heb ik je je aan allerlei regels te houden, tevens dien je ook een aparte koelkast te hebben waarin alleen taarten komen te staan.
In je eigen koelkast kunnen allerlei andere producten staan wat soms taarten kunnen aantasten of een geur/smaak in een taart achter kunnen laten.
Tevens kan je je als bedrijf laten verzekeren voor dit soort gevallen, mocht je worden aangeklaagt.

Misschien moet je er toch eens over nagaan denken om als bedrijf in te laten schrijven, je maakt tenslotte geen taarten voor (vreemde) opdrachtgevers, en wel door het gehele land (koerieren).
Of alleen nog maar bakken voor bekenden.

Om terug te je bericht...
Ik denk niet dat het een voedselvergifteging kan zijn, gezien ook gasten op het feest moesten overgeven en diaree hadden die niet van de taart hebben gegeten.
Wel is het natuurlijk goed dat je een kersttaartje heb aangeboden.
Ik hoop voor je dat het hiermee is opgelost.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 04-12-2011 19:30

mamavan3 schreef:Ondanks dat niemand gereageerd heeft... Probleem is opgelost!!
Gelukkig maar, ze had de taart en met de zelf gemaakte soep dus niet in de koelkast bewaard en ze dacht dus aan meerdere dingen waardoor ze ziek kon zijn geworden maar toch meer aan een griep virs, voelde me eigen best wel even ellendig en wist echt niet wat er fout gegaan was.

Dus deze mag op slot :wink:
We laten het nog even open, misschien dat andere hier toch nog op willen reageren. Bovendien kan het altijd tips bevatten om terug te lezen ;)

Wel verplaats ik even je bericht naar opdrachten.

Enne... ik had zojuist wel gereageerd hoor, maar vandaag ff lekker een rustdagje gehad.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

mamavan3
Berichten: 69
Lid geworden op: 29-11-2011 19:31

Bericht door mamavan3 » 04-12-2011 20:35

ik had je reactie niet gezien :oops: misschien dat ik al het bericht aan het typen was toen jij je bericht aan het posten was? maar thanx voor je reactie :)

mamavan3
Berichten: 69
Lid geworden op: 29-11-2011 19:31

Bericht door mamavan3 » 04-12-2011 20:42

Wat betreft de taart waar het over gaat die was ingevroren voor die met de koerier mee ging, en bij de andere taart zijn er geen klachten geweest...
Terwijl die taart ook uit hetzelfde gemaakte beslag en gebruikte eieren kwam ( ik had 2 taarten te gelijk gebakken moesten dezelfde dag met de koerier mee)
En wat betreft uien etc let ik heel erg
op want ik weet dat dat invloed kan hebben op taarten.

Ook wil ik eerst veel meer ervaring op doen voor ik voor mezelf als bedrijf ga en wil beginnen.

mamavan3
Berichten: 69
Lid geworden op: 29-11-2011 19:31

Bericht door mamavan3 » 04-12-2011 20:45

mamavan3 schreef:Wat betreft de taart waar het over gaat die was ingevroren voor die met de koerier mee ging, en bij de andere taart zijn er geen klachten geweest...
Terwijl die taart ook uit hetzelfde gemaakte beslag en gebruikte eieren kwam ( ik had 2 taarten te gelijk gebakken moesten dezelfde dag met de koerier mee , de taarten waren voor mij bekenden maar wonen niet in de buurt vandaar dat ze ook met de koerier mee gingen)
En wat betreft uien etc let ik heel erg
op want ik weet dat dat invloed kan hebben op taarten.

Ook wil ik eerst veel meer ervaring op doen voor ik voor mezelf als bedrijf ga en wil beginnen.

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 04-12-2011 20:53

Ja, maar pas op. Want bakken voor vreemde zijn verdiensten die je behoort op te geven ;)
En als er één iemand bij zit die je dwars wilt zitten, sta je als hobbist nergens en kan je flink worden aangepakt.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

mamavan3
Berichten: 69
Lid geworden op: 29-11-2011 19:31

Bericht door mamavan3 » 04-12-2011 21:20

ik weet ook dat je als hobbyist je het door moet geven aan de belasting dienst en hou ook alles netjes bij in een map :wink:

Gast

Bericht door Gast » 04-12-2011 22:00

Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb, maar ik had het vandaag druk met andere dingen dan op het forum zijn. Ik kan me voorstellen dat je je flink schuldig hebt gevoeld. Jeetje, het zal maar door de taart komen dat veel mensen ziek zijn geworden. Dit is niet het geval, wat ik uit je verdere berichtjes opmaak?!? Gr lin

Plaats reactie