Ik ga toch eens proberen iets te maken

Even na het bakken lekker kletsen met medetaartenbaksters. Neem even een kopje koffie / thee met een gebakje en kom lekker tot rust
Plaats reactie
hartjesvlinder
Berichten: 9
Lid geworden op: 18-03-2011 12:55

Ik ga toch eens proberen iets te maken

Bericht door hartjesvlinder » 12-08-2011 22:33

hallo
Ik heb me tijden geleden hier aangemeld, en nooit iets geplaatst, alleen voorgesteld.
Ik heb alleen ooit op school en vroeger thuis wel eens taart gemaakt, maar niet van die mooie.
Nu ik de laatste tijd weer meer kijk hier, krijg ik steeds meer zin, alleen ik weet absoluut niet hoe ik begin.
Ik heb van de week kant en klare mix voor muffins gekocht, marsepijn en een soort topping met spuitmondjes, ik wil daar iets mee doen.
Hoe zijn jullie ooit begonnen? En hoe ga je dan verder? Hebben jullie een aparte ruimte om dit soort dingen te doen? Wanneer doe je het vooral?
Hoe combineer je het met je gezin als je taarten op bestelling maakt.
Tja veel vragen maar ik hoop dat jullie antwoorden voor mij hebben ,ben heel neiuwsgierig.
ps zijn hier nog meer dames uit Hillegom?

groetjes hartjesvlinder (yvonne)
Herinner je gisteren,
Droom van morgen,
maar...leef vandaag!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 13-08-2011 00:07

Hi,

Leuk om te lezen dat het taartenvirus ook al kriebelt.

Om te beginnen raad ik je aan om iig een basisworkshop te volgen en ja wel hoor, dat kan bij mij haha in Nieuw-Vennep of op locatie bv bij je thuis met nog 3 andere meiden.

Als je muffins wil gaan versieren raad ik je aan om idd iets met spuitwerk te doen. Muffins zijn namelijk hoog, bol en onregelmatig.
Cupcakes kunnen bv wel heel goed gedecoreerd worden.

Nu antwoorden op je vragen hoe dit gecombineerd wordt met bv je gezin, nu kan ik natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar ik heb hier mijn bedrijf van gemaakt en doe dit dus aan huis.
Zo ben ik overdag bij mijn zoontje, en ondertussen staat de oven aan en maak ik vullen en voornamelijk s'avonds vul, bekleed en decoreer ik de taarten.
Over een half jaar gaat hij naar de basisschool, dus heb ik hiervoor overdag ook meer tijd.

Voor mijn taartenopdrachten heb ik een eigen werktafel en voor de workshops heb ik sinds kort mijn eigen workshopruimte en verkoop om te beginnen.

Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust. Het is sowieso al bezellig dat je het forum komt bezoeken.

Gr. Miranda
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

berlinerbol25
Berichten: 1007
Lid geworden op: 26-08-2010 07:46

Bericht door berlinerbol25 » 13-08-2011 08:35

Ik heb zelf nog geen workshop gevolgd (wil dit ooit wel nog eens doen)
maar je kunt ook heel veel van het internet af halen.

als familie of bekenden vragen of ik een taart wil maken dan doe ik dit voor ze, maar ik bak niet zo veel als als bv Miranda, voor mij is het echt nog af en toe, hobby.

ik werk heb een gezin en doe nog een opleiding erbij dus heb een beetje last van chronisch tijdgebrek.
ook mijn ienie mienie kleine keuken werkt dan niet mee heb echt plaats te weinig.
dus van mij zie je ook niet zo heel veel creaties.
Ben wel altijd nieuwsgierig naar de taarten van de andere baksters hier.
groetjes esther

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 13-08-2011 08:41

Ik heb ook maar een inimie keuken Esther, en daarbij dan een werktafel geplaats speciaal voor de taarten, maar ik moet zeggen, dat is ook niet heel groot, dus neem ik vaak ook nog mijn inniminiekeuken in beslag :D
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Gast

Bericht door Gast » 13-08-2011 09:58

Ik heb ook nog nooit een workshop gedaan, maar er is via internet, Hyves dit forum genoeg informatie te verzamelen zodat je een leuke taart kan maken hoor!!!!

sylvia
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13-05-2011 19:07

Bericht door sylvia » 13-08-2011 09:58

ik zelf ben begonnen nadat ik een basisworkshop heb gedaan samen met een vriendin.
Dit vond ik super leerzaam en echt heel handig.
Daarna ben ik vooral op youtube gaan zoeken naar filmpjes en veel gevonden.
Ik werk fulltime en heb een gezin en ik maak niet zo vaak taarten, maar als ik er een moet maken is dat meestal sávonds.

Succes met het beginnen.
je wordt pas echt oud als de kaarsjes meer kosten dan de taart!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 13-08-2011 10:13

Linda schreef:Ik heb ook nog nooit een workshop gedaan, maar er is via internet, Hyves dit forum genoeg informatie te verzamelen zodat je een leuke taart kan maken hoor!!!!
Maar jij hebt toch ook eerst een basis"workshop" gedaan, ook al werdt dat door de gever niet als workshop genoemd.
Toch heb je hierdoor wel de basistechnieken geleerd.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Petr@
Moderator
<font color=99CC00><B>Moderator</>
Berichten: 1419
Lid geworden op: 13-09-2010 09:49

Bericht door Petr@ » 13-08-2011 12:38

Ik ben pas workshops gaan doen nadat ik al een paar jaar bezig was (in boetseren en bloemen maken). Er was toen ook nog nauwelijks internet, maar wel veel (Engelstalige) boeken waarin je het nodige kunt vinden. Nu kun je op internet idd veel vinden.

De combinatie van taarten maken en gezin vind ik vrij lastig. Het kost nogal veel tijd (niet alleen het maken van een taart, maar ook het overleg met je "klanten", administratie etc.) en bovendien heb ik nog meer hobbies en bezigheden. Ik dacht meer tijd te krijgen als mijn kinderen allebei naar school zouden gaan, maar dat valt toch tegen. Ze moeten vaak naar van alles en nog wat toegebracht worden en willen met vriendjes spelen. Als kinderen hier komen spelen, kan ik geen taarten maken (voorbereiden) en 's avonds heb ik er niet altijd zin meer in.

Gewoon lekker beginnen, veel vragen stellen aan ons :wink: en dan komt het allemaal van zelf wel. Succes!

Plaats reactie