Hoe doen jullie dat....

Voor al het andere wat je niet kwijt kan op het forum
Plaats reactie
taartwens
Berichten: 185
Lid geworden op: 16-04-2012 20:48

Hoe doen jullie dat....

Bericht door taartwens » 28-05-2012 19:44

Meiden, ik heb een vraag...

Ik heb dus onlangs mijn eerste bruidstaart gemaakt. Ik had met de bruid afgesproken dat ze een week voor 'de datum' geld over zou maken. Een maand eerder had ik al een 'voorschot' gekregen.

Om haar er aan te herinneren, als je trouwt heb je veel aan je hoofd, heb ik een week voor ik het geld zou ontvangen nog een mail gestuurd. Hier kreeg ik geen reactie op, terwijl ze normaal altijd binnen 10 minuten antwoord gaf.

Tot 3 dagen voor de dag had ik dus nog geen geld. Heb het er met mijn wederhelft over gehad, en hij vond dat ik ze niet kon laten zitten, en dan maar een 'kale taart' moest leveren, zodat ze niet helemaal niks hadden, omdat ze toch een voorschot hadden betaald.

Een dag!!! voor de datum stond het geld pas op mijn rekening en vond ik niet dat ik het kon maken om een kale taart te leveren, en heb hem dus gemaakt zoals afgesproken. Nou ja, niet helemaal, door de tijdsdruk heb ik dus de kapsels bij de bakker gekocht.

Wat doen jullie in zo'n geval. Is het vreemd om te 'eisen' dat het afgesproken bedrag minstens een week voor leverdatum op de rekening te 'eisen'. Ik vond dit zo'n stress-toestand dat wil ik echt nooit meer....
Voor elke wens een taart van Taartwens!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 28-05-2012 19:55

Bij mij moeten ze 14 dagen voor de dag van ophalen of bezorgen betaald hebben. Hebben ze dat niet stuur ik een herrinnering, hebben ze een week van te voren nog niet betaald, een 2de herinnering met daarbij dat wanneer het niet betaald voor een bepaalde datum de taart niet gemaakt kan worden en het voorschot zijn ze dan ook kwijt.
Maar ik werk dan wel met officiele facturen.
Bovendien heb ik op mijn website een algemene voorwaarde opgesteld waarmee ze akkoord gaan, zodra de taart ingepland wordt.

Ik heb ooit eens gehad dat ze taart niet werd opgehaald, het was een dag voor we op vakantie gingen. Dus die fout maak ik geen 2e keer meer.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 28-05-2012 19:56

PS ik verplaat je topic even naar overige waar meer financiele taartzaken staan ;)
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

taartwens
Berichten: 185
Lid geworden op: 16-04-2012 20:48

Bericht door taartwens » 28-05-2012 20:09

Is goed hoor, dat je me verplaatst hihihi.

Ik wil het voor mezelf ook voor 1 juli geregeld hebben, dan gaan hier de officiele facturen ook in :wink:

Heb het al wel in de alg. voorw. staan op m'n website, en ik stuur ze ook mee als iemand een aanvraag doet, maar blijkbaar lappen mensen dat aan hun laars.
Voor elke wens een taart van Taartwens!

Plaats reactie