Hobby of zelfstandigonderneming?

Voor al het andere wat je niet kwijt kan op het forum
Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 16-10-2010 10:03

Ik vind de administratie wel meevallen hoor. Neem er gewoon af en toe de tijd voor om het een beetje bij te houden.
En de belasting doe ik zelf, maar je zou het ook kunnen uitbesteden.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 16-10-2010 10:05

jeanet14 schreef:Dus misschien wel een stap terug, om het toch op hobby basis te doen..
Ik denk dat je dan een flinke stap terug moet doen en zeer zeker geen workshops meer moet geven, alleen mss nog aan bekenden.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Gast

Bericht door Gast » 16-10-2010 17:53

Zodra ik eraan ging verdienen (al was het maar 30 euro in de maand) heb ik me ingeschreven, dat vond ik wel zo netjes.
Ik ben dus al een tijdje zzp-er :)
Zes opdrachten per week vind ik echt geen hobby meer, en al helemaal niet als je ook workshops geeft.

jeanet14
Berichten: 61
Lid geworden op: 06-10-2010 20:03

Bericht door jeanet14 » 16-10-2010 18:09

Hihih ik zie dat ik iets niet goed heb neer gezet, het is gemid. 6 per maand..
Sorry voor de verwarring...
Dit is mijn hyves.
Voeg me maar toe, als je dit leuk vindt.
www.vrouwtjefreubel.hyves.nl

J@nine
Berichten: 471
Lid geworden op: 19-08-2010 21:49

Bericht door J@nine » 16-10-2010 19:16

Ik denk dat het ook zeker te maken heeft met wat je verdient, je mag in een jaar volgens mij 3000 euro bijverdienen. Nou dan moet je heel veel taartjes verkopen en je onkosten er af trekken.
Je kan het natuurlijk gewoon opgeven bij de belastingdienst wat je in een jaar hebt bijverdient, zo doe je het ook netjes wat mij betreft.
If it doesn't kill you, it makes you stronger!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 16-10-2010 19:41

J@nine schreef:Ik denk dat het ook zeker te maken heeft met wat je verdient, je mag in een jaar volgens mij 3000 euro bijverdienen. Nou dan moet je heel veel taartjes verkopen en je onkosten er af trekken.
Je kan het natuurlijk gewoon opgeven bij de belastingdienst wat je in een jaar hebt bijverdient, zo doe je het ook netjes wat mij betreft.
Nee hoor!!! Je mag 1000 euro per jaar belastingvrij verdienen en dan is incl je onkosten.
En dan bedoelen ze wel met bijverdienen wanneer je af en toe eens iets verkoopt of bv een klusjesman die eens bij de overbuurman een klus komt doen, niet wanneer je wekelijks diensten verleent.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

jeanet14
Berichten: 61
Lid geworden op: 06-10-2010 20:03

Bericht door jeanet14 » 18-10-2010 09:47

Ben ik weer...

Ik heb contact gehad met de KvKhandel.
Het is idd raadzaam om me in te schrijven bij hun, dus dat is dan stap 1..
Maar er werdt ook verteld over de HCCP, voedselwaren wet.

Hoe gaat dit precies in zijn werk, want je moet aan bepaalde regels voldoen.. Wie kan mij vertellen wat deze regels zijn?
Heb wel al contact met ze gehad, maar ik word terug gebeld. Maar ik ben ongeduldig...
Dit is mijn hyves.
Voeg me maar toe, als je dit leuk vindt.
www.vrouwtjefreubel.hyves.nl

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 18-10-2010 09:54

Ze hebben mij er niet op gewezen :?
Dus ik lees graag met je mee of wanneer je er meer over weet laat het hier dan ook weten.

Nu denk ik dat wanneer het gaat om zoiets als de taarten, te kleinschalig is om er een controle op uit te laten voeren.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

jeanet14
Berichten: 61
Lid geworden op: 06-10-2010 20:03

Bericht door jeanet14 » 18-10-2010 10:04

Ik ben ook wel erg benieuwd, want wat ik ervan heb begrepen komen ze dan ook hier thuis, om te controleren..
Maar ik zal het zeker laten weten..
Dit is mijn hyves.
Voeg me maar toe, als je dit leuk vindt.
www.vrouwtjefreubel.hyves.nl

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 18-10-2010 10:09

Ja ik kan me voorstellen dat je aan bepaalde wetten moet voldoen en dat je moet werken volgens bepaalde regels ivm de hygiëne.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Plaats reactie