Hobby of zelfstandigonderneming?

Voor al het andere wat je niet kwijt kan op het forum
Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 27-10-2010 10:39

Het verschil bij mij. Je zou een kijkje kunnen nemen op mijn website en evt bij die van andere om er een indruk van te krijgen.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

anne
Berichten: 1462
Lid geworden op: 19-08-2010 22:21

Bericht door anne » 27-10-2010 10:49

HEB ER GEEN ERVARING MEE, LEES FF MEE!!!
Een dag niet gelachen , is een dag niet geleefd!

jeanet14
Berichten: 61
Lid geworden op: 06-10-2010 20:03

Bericht door jeanet14 » 27-10-2010 11:17

Dank je voor je informatie..

Ik zal het voor mezelf nog beter uitwerken! Lastig allemaal..
Maar ik zet wel door, want ik wil het heel erg graag!

Binnenkort zal ik wel weer vragen hebben... :wink:
Dit is mijn hyves.
Voeg me maar toe, als je dit leuk vindt.
www.vrouwtjefreubel.hyves.nl

Gast

Bericht door Gast » 11-04-2011 21:08

idd is echt werk als ik je een tip mag geven schrijf je in bij de kvk voordat je problemen met de belasting krijgt :wink:

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 12-04-2011 12:39

Of geef iig je verdienten op bij de belastingdienst ook al heb je een baan of een uitkering.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

sylvia
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13-05-2011 19:07

Bericht door sylvia » 19-05-2011 14:18

hmm, goed om dit allemaal eens te lezen.
Ik ben wel van plan om een eigen website te gaan maken en alles op de officiële manier te gaan doen, maar ik maak bij lange na niet veel taarten.
Als ik er per maand 1 in opdracht maak is dat het denk ik wel.
Ik ben er ook nog niet zo mee bezig om reclame te maken juist vanwege de belastingdienst.
Ik denk dat ik me er eerst nog eens in moet gaan verdiepen en een bezoekje bij de kvk en de belastingdienst moet maken.
je wordt pas echt oud als de kaarsjes meer kosten dan de taart!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 19-05-2011 15:35

ga eerst informeren. Een taartje per maand kan je niet echt een onderneming noemen, maar mss kan je dan wel meer opdrachten.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Petr@
Moderator
<font color=99CC00><B>Moderator</>
Berichten: 1419
Lid geworden op: 13-09-2010 09:49

Bericht door Petr@ » 19-05-2011 16:51

In elk geval beginnen met goed je (taart)inkomsten en uitgaven bijhouden. In principe moet je extra inkomsten opgeven, maar als je 1 taart in maand verkoopt zul je weinig inkomsten hebben. Een en ander is ook afhankelijk van je persoonlijke situatie. Het beste kun je dan idd even informeren bij degene die je aangifte doet of de belastingdienst.

Inschrijven bij de KvK is echt niet nodig, de belastingdienst is meer dan blij om eventueel belasting te heffen over je extra inkomsten of je nu ingeschreven staat of niet. Dat staat gewoon los van elkaar.

Als je reclame gaat maken heb je een commercieel doel en zul je je inkomsten op moeten geven aan de belastingdienst. Maar mond tot mond reclame is moeilijk te controleren... Qua website zou je kunnen beginnen met een gratis site (soms kun je die (bijna) gratis krijgen bij je internetprovider) waar je duidelijk op zet dat je de resultaten van je hobby laat zien (geen prijzen e.d. vermelden).

taartwens
Berichten: 185
Lid geworden op: 16-04-2012 20:48

Bericht door taartwens » 21-04-2012 08:29

Tja, ik wilde me 1 april laten inschrijven, maar ik moet eerst geopereerd worden aan mijn handjes, geen inkomsten, dus ik heb zoiets; ik wacht tot ik weer helemaal 'nieuw' ben. Ik neem het risico even. Ik hou wel alles keurig bij! Ik zeg altijd; van mij mogen die blauwe rakkers komen :wink:

Ook heb ik gewoon prijzen op m'n site staan. Met de hoeveelheid opdrachten wisselt het hier heel sterk. De ene week is het vol en zo heb ik weer 2 weken rust. Workshops heb ik nog nooit actief reclame voor gemaakt, eerst moeten m'n handjes beter zijn.

Ik heb me al laten vertellen dat ik me in moet laten schrijven als 'kunstenaar' om zo de regels van de HACP te omzeilen.
Sinds deze week heb ik overigens een deal met onze plaatselijk bakker, die wil voor mij de kapsels bakken, dat scheelt me al een hoop werk, en hou ik meer tijd over voor de leuke kant van de taart; het decoreren.

Als je en taarten maakt, en workshops geeft, vind ik het ook niet hobbymatig meer, als je kijkt hoeveel uur werk erin gaat zitten, heb je er bijna een baan bij, maar dat is mijn mening :) ik ga nu voor inschrijving KvK in september...
Voor elke wens een taart van Taartwens!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 21-04-2012 09:07

Waarom zou je de HACP omzeilen? Het is toch juist een kermerk dat je werkt volgens de regeltjes.

Enne de bakker je kapsels laten bakken, dat zou ik persoonlijk nooit zo doen, want je hebt toch steeds diverse maten nodig.
Daarbij komt dat de meeste bakkers hun kapsels op 1 grote plaat bakken, dan wordt het ingevroren en dan snijden ze later de maat eruit die ze op dat moment nodig hebben.
Dus je hebt ze nooit echt vers.
De meeste mensen weten dit niet en de meeste bakkers ontkennen dit ook, zodat het lijkt dat het vers is.
En waarom zou je het laten bakken door een bakker? Qua tijd maakt het toch niks uit, nu moet je het gaan halen bij de bakker, dus dat is dan ook verloren tijd.
Tijdens het mixen en bakken, doe ik gewoon mijn andere voorbereidingen hoor, vullingen maken, evt decoraties vast maken, het kleuren van de fondant. (of ff achter het forum :oops: )
Het bakken kost haast geen tijd, want dat doet de oven voor je.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Plaats reactie