invriezen

Voor al het andere wat je niet kwijt kan op het forum
francisdejager
Berichten: 68
Lid geworden op: 20-08-2010 20:02

invriezen

Bericht door francisdejager » 07-03-2011 13:03

Hallo,
Ik heb gister een taart gemaakt voor iemand die vandaag zou horen of hij geslaagd was, helaas is hij gezakt, over 6 weken kan hij gaan herkansen.
Nu wil ik de taart gaan invriezen de taart is gevuld met gele room en bastognebotercreme.
Kan ik de taart 6 weken invriezen?
En hoelang van te voren moet ik hem dan weer uit de vriezer halen als we hem willen gaan eten?
Groetjes, francis!

Gast

Bericht door Gast » 07-03-2011 13:06

heb geen ervaring met invriezen, dus ik lees mee :wink: . heb donderdag wel een kapsel ingevroren, maar die gaat er dinsdagavond alweer uit... ... ...

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 07-03-2011 13:06

Ja hoor dat kan wel.
Als je het de avond van te voren eruit haalt en in de koelkast bewaard in een taartdoos gaat het helemaal goed komen ;)

Wel jammer dat diegene niet geslaagd is :? Hopelijk gaat het over 6 weken beter ;)
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

francisdejager
Berichten: 68
Lid geworden op: 20-08-2010 20:02

Bericht door francisdejager » 07-03-2011 13:12

Met een kapsel invriezen heb ik wel ervaring dat gaat goed! Snijd een stuk fijner door!

Gast

Bericht door Gast » 07-03-2011 13:16

francisdejager schreef:Met een kapsel invriezen heb ik wel ervaring dat gaat goed! Snijd een stuk fijner door!
haal jij hem eruit vlak van voren dan?!? Ik wilde hem er dinsdagavond er uit halen en dan woensdag er verder mee aan de slag... ... ...kan misschien beter woensdag er uit halen, zodra ik wil beginnen?!?

francisdejager
Berichten: 68
Lid geworden op: 20-08-2010 20:02

Bericht door francisdejager » 07-03-2011 13:18

Ik haal hem een avond van te voren eruit.
Zodat hij wel ontdooid is.

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 07-03-2011 13:20

Miranda schreef:Ja hoor dat kan wel.
Als je het de avond van te voren eruit haalt en in de koelkast bewaard in een taartdoos gaat het helemaal goed komen ;)

Wel jammer dat diegene niet geslaagd is :? Hopelijk gaat het over 6 weken beter ;)
Ontdooien in een taartdoos voorkomt condens op de taart ;)
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Gast

Bericht door Gast » 07-03-2011 13:40

francisdejager schreef:Ik haal hem een avond van te voren eruit.
Zodat hij wel ontdooid is.
Maar dan snijd hij nog makkelijker dan wanneer hij niet ingevroren is?!? Ik ga het woensdag ervaren :wink: :wink: :wink:, ben benieuwd!!!

Gast

Re: invriezen

Bericht door Gast » 11-04-2011 21:10

francisdejager schreef:Hallo,
Ik heb gister een taart gemaakt voor iemand die vandaag zou horen of hij geslaagd was, helaas is hij gezakt, over 6 weken kan hij gaan herkansen.
Nu wil ik de taart gaan invriezen de taart is gevuld met gele room en bastognebotercreme.
Kan ik de taart 6 weken invriezen?
En hoelang van te voren moet ik hem dan weer uit de vriezer halen als we hem willen gaan eten?
Groetjes, francis!
geen probleem om in te vriezen maar gele room is niet mijn favoriet om in te vriezen :wink:

sylvia
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13-05-2011 19:07

Bericht door sylvia » 19-05-2011 14:57

Ik vroeg me nog iets af over het invriezen en ik dacht ik doe dat hier maar achteraan dan hoef ik geen nieuw topic te openen.
Als je zo'n taart gevuld en bekleed hebt en je wilt hem invriezen kan dit dan met zowel marsepein als fondant? En als je er nog roosjes op hebt zitten of andere figuren moet je die er dan eerst afhalen?
En hoe vriezen jullie hem in? in folie? Of ook met taartdoos?
En cakepops kan je die dan ook invriezen?
Wat een vragen he :lol:
je wordt pas echt oud als de kaarsjes meer kosten dan de taart!

Plaats reactie