Welke kleurstoffen vinden jullie het prettigst werken?

Hierin zijn oude topics te lezen die niet meer toepassing zijn of waarvan creaties niet meer zichtbaar zijn
Plaats reactie
Petr@
Moderator
<font color=99CC00><B>Moderator</>
Berichten: 1419
Lid geworden op: 13-09-2010 09:49

Welke kleurstoffen vinden jullie het prettigst werken?

Bericht door Petr@ » 24-08-2011 11:10

Welke kleurstoffen vinden jullie het prettigst werken?

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 24-08-2011 11:14

Ik heb gestemd op Sugarflair, maar die staat eigenlijk gelijk met de Americolor.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Petr@
Moderator
<font color=99CC00><B>Moderator</>
Berichten: 1419
Lid geworden op: 13-09-2010 09:49

Bericht door Petr@ » 24-08-2011 15:51

Ik heb voor SK gestemd. Daar werk ik echt het liefste mee, hele mooie kleuren :) vind ik. Maar helaas lastig te krijgen in Nederland.
Americolor vind ik ook prettig om mee te werken, vooral als je felle kleuren wil. Je hebt er maar een beetje van nodig.
Van Wilton heb ik alleen blauw, die vind ik gewoon het mooist.
Sugarflair heb ik ook wel, maar die vind ik niet fijn. Je hebt er veel van nodig en ik vind de uiteindelijke kleuren vaak ook niet mooi.

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 24-08-2011 16:03

Petr@ schreef:Ik heb voor SK gestemd. Daar werk ik echt het liefste mee, hele mooie kleuren :) vind ik. Maar helaas lastig te krijgen in Nederland.
Americolor vind ik ook prettig om mee te werken, vooral als je felle kleuren wil. Je hebt er maar een beetje van nodig.
Van Wilton heb ik alleen blauw, die vind ik gewoon het mooist.
Sugarflair heb ik ook wel, maar die vind ik niet fijn. Je hebt er veel van nodig en ik vind de uiteindelijke kleuren vaak ook niet mooi.
Ik vind juist van je van wilton meer nodig heb om te kleuren en dat sugarflair een mooier resultaat opleverd.

Americolor is idd ook mooi, vooral de electric colors. Je hebt er idd maar een klein beetje van nodig voor een optimel resultaat.
SK heb ik zelf nog niet de kleurstoffen van uitgeprobeerd, wel de dusten e.d.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Gast

Bericht door Gast » 24-08-2011 16:09

Ik heb voor sugerflair gekozen, die vind ik heel mooi.

Petra, gebruik jij marsepein of fondant bij het maken van een taart?!? Mijn ervaring is dat bij marsepein vaak de kleuren wat afgezwakt zijn en ik weet niet zo goed hoe ik dat kan oplossen. En als jij ook marsepein gebruikt dan is SK misschien wel de oplossing. Heb alleen nog nooit van dat merk gehoord :oops:

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 24-08-2011 16:51

Off-topic:

Ik heb net ff gekeken, indien er meerdere interesse hebben kunnen we misschien voor ieder een kit van SK bestellen voor 39 pond + de verzendkosten dan nog, maar die kunnen we dan delen.
Alleen komen er dan wel weer verzendkosten bij voor het versturen in nederland.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Petr@
Moderator
<font color=99CC00><B>Moderator</>
Berichten: 1419
Lid geworden op: 13-09-2010 09:49

Bericht door Petr@ » 24-08-2011 22:33

Ik gebruik marsepein en fondant door elkaar Linda.
Marsepein vind ik ook altijd lastig om te kleuren, omdat het van zichzelf al een kleurtje heeft. Pastelkleuren zijn ook lastig te maken met marsepein. Dat is naar mijn ervaring met elk merk kleurstof hetzelfde.

Als ik ècht een bepaalde kleur met marsepein wil hebben (en ik heb niet al te veel marsepein nodig), kleur ik het eerst wel eens wit en dan de kleur erbij. Maar dan krijg je vaak een hele aparte structuur. Dat is niet echt geschikt om een hele taart mee te bekleden.

sylvia
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13-05-2011 19:07

Bericht door sylvia » 25-08-2011 10:08

Ik heb voor Wilton gekozen en eigenlijk alleen maar omdat ik die heb en geen ervaring heb met de andere.
je wordt pas echt oud als de kaarsjes meer kosten dan de taart!

Plaats reactie