Hoelang gedecoreerde taart in de koelkast bewaren?

Vragen over het bakken van taarten en/of het vullen van taartvullingen. Of heb je hierover een tip. Plaats het hier
Plaats reactie
Wendytaart
Berichten: 34
Lid geworden op: 01-06-2011 23:10

Hoelang gedecoreerde taart in de koelkast bewaren?

Bericht door Wendytaart » 09-06-2011 14:03

Even een vraagje!!
Ik ga vanavond (donderdag) een taart vullen en bekleden voor mijn collega, morgen neem ik hem mee naar het werk om hem aan haar te geven en dan staat hij dus de hele dag op het werk in een doos in de koelkast! Zij gaat hem maandag opeten! Mij lijkt het dat ze hem dan vrijdag avond in moet vriezen en zondag ochtend uit de vriezer moet halen of zouden jullie hem 3 dagen in de koelkast bewaren?? Zoja is hij dan nog te eten??
Groetjes Wendy

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Re: Hoelang gedecoreerde taart in de koelkast bewaren?

Bericht door Miranda » 09-06-2011 15:12

Wendytaart schreef:Even een vraagje!!
Ik ga vanavond (donderdag) een taart vullen en bekleden voor mijn collega, morgen neem ik hem mee naar het werk om hem aan haar te geven en dan staat hij dus de hele dag op het werk in een doos in de koelkast! Zij gaat hem maandag opeten! Mij lijkt het dat ze hem dan vrijdag avond in moet vriezen en zondag ochtend uit de vriezer moet halen of zouden jullie hem 3 dagen in de koelkast bewaren?? Zoja is hij dan nog te eten??
Groetjes Wendy
Het is een beetje afhankelijk van de vullngen.
Zijn het bv bc + jam vullingen, dan kan je het wel langer bewaren, maar kans dat de biscuit wat droger wordt is groot. En anders idd 3 dagen houdbaar in koelkast.
Mijn advies zou ook zijn om in te vriezen.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Petr@
Moderator
<font color=99CC00><B>Moderator</>
Berichten: 1419
Lid geworden op: 13-09-2010 09:49

Bericht door Petr@ » 09-06-2011 16:14

Sluit ik me helemaal bij aan :)

Jennifer
Berichten: 814
Lid geworden op: 19-11-2010 14:35

Bericht door Jennifer » 09-06-2011 17:30

ligt denk ik idd (vooral) aan je vulling
Met icing kan het opzich wel. Maar ook lekkerder als het verser is.
Misschien vind ze het idee van invriezen niet prettig (of heeft ze geen grote vriezer..)

Als ze het pas maandag nodig heeft was het dan geen optie
om het maandag mee te nemen en dat ze toch even komt ophalen?
you can never know it all...
so never stop to wonder and discover!!
(Sinds eind januari mama van een klavertje 5)

Petr@
Moderator
<font color=99CC00><B>Moderator</>
Berichten: 1419
Lid geworden op: 13-09-2010 09:49

Bericht door Petr@ » 09-06-2011 21:10

Je kunt het uiteraard wel bewaren, zelfs met een vulling (op basis van) slagroom.
Een verjaardagstaart waar we van over hebben, daar eten we soms dagen later nog van. Maar omdat het voor iemand anders is zou ik het niet riskeren.

Wendytaart
Berichten: 34
Lid geworden op: 01-06-2011 23:10

Bericht door Wendytaart » 10-06-2011 00:25

Oke dank jullie wel!!
Het invriezen vind ze geen probleem, maar ik was benieuwd of het ook anders kan!!
Hij is gevuld met 1 laag choco-bc, en 2 lagen vlaaifruit kers gemengd door slagroom met klopfix!
Ik had zelf gezegd dat ik geen taart wilde maken omdat maandag mijn dochter ook 3 word! En ik dan ook taarten moet maken en ik doe het al niet zo vaak dus dat kost me best veel tijd!! Maar ze heeft het niet zo breed en wilde een leuke taart dus ik bood aan er één te maken maar dan kreeg ze hem wel ruim voor de verjaardag, maar uiteindelijk is dat ruim een beetje minder ruim geworden, hahaha!!

Plaats reactie