Nieuw in de wereld

Vragen over het bakken van taarten en/of het vullen van taartvullingen. Of heb je hierover een tip. Plaats het hier
Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 22-06-2011 20:13

Linda schreef:Een echt dijkje spuiten doe ik eigenlijk ook nooit. Ik blijf ook altijd ietjes van het randje af
Ik ook niet :oops: maar raad het beginnelingen wel aan ;)
Met waterig fruit e.d. doe ik het zeker wel.
En tijdens het afsmeren zorg ik dat er eigenlijk tussen de lagen al een dijkje ontstaat.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 22-06-2011 20:15

davy071986 schreef:Hoelang kun je rolfondant gebruiken na openen als je deze goed afsluit in een bak? Dan koop ik namelijk meerdere kleuren.

Hoeveel fondant (gram) heb je nodig om bijv. d. 24 cm te bekleden excl. acc.

Hoe zorg je ervoor dat de acc. op de taart blijven zitten? Botercreme of glazuur of lijm??
staat op de verpakking, meestal een maandje of 9.

Mijn advies is gewoon kleuren, heb je veel meer aan en het is voordeliger.

je hebt eetbare lijm, kan ook water gebruiken of eetbare lijm maken dmv tylose-water.

Sorry voor het korte afgekapte antwoord maar heb een afspraak buiten de deur en moet nu echt gaan... hoe verslavend dit forum ook is haha
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

davy071986
Berichten: 16
Lid geworden op: 22-06-2011 07:17

Bericht door davy071986 » 22-06-2011 20:22

Ik wil je heel erg bedanken voor het antw. ;)

Kleur van de fondant hoe gaat dat in zijn werk? Witte fondant uit rollen en dat spul er op leggen en door elkaar heen kneden? OF overal stukjes kleur en dan kneden???
Dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Chelly
Berichten: 887
Lid geworden op: 19-08-2010 11:43

Bericht door Chelly » 22-06-2011 21:04

je pakt gewoon wat je nodig heb aan fondant
daar steek je met je vinger een gaatje in
kleurstof erin dichtdrukken en kneden maar :D
Fondant is een jaar houdbaar ik doe ze altijd in afsluitbare zakken en dan in de emmer
Ik koop emmers fondant van 5kilo van bakels deze zijn voordelig
En rood blauw zwart koop ik gewoon per kilo op kleur
ik lijm vaak met water met suiker of als het een zwaarder iets is met water en tylose
Tylose (zonder water)kan je ook door je fondant heen kneden dan wordt het sneller hard

davy071986
Berichten: 16
Lid geworden op: 22-06-2011 07:17

Bericht door davy071986 » 22-06-2011 21:19

hoeveel heb je nodig om een taart mee te bekleden?

Dus advies van jullie 5kg wit en kleur erbij kopen.

fondant pakken wat je nodig hebt en danvinger erin en opvullen met kleur stof?? Hoeveel kleurstof???
Dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Chelly
Berichten: 887
Lid geworden op: 19-08-2010 11:43

Bericht door Chelly » 22-06-2011 21:26

klein beetje op een sateprikker
en na een paar keer kneden zie je al of er meer bij moet of niet
Op een 20 cm en 7 cm hoog zeggen ze voor beginners een pond fondant
Daar hou je dan nog van over

Chelly
Berichten: 887
Lid geworden op: 19-08-2010 11:43

Bericht door Chelly » 22-06-2011 21:27

ik zou als ik jou was gewoon een workshopje gaan volgen
kost je tussen de 30 en 40 euro
maar dan weet je precies hoe het moet en welke gereedschappen je nodig hebt enz enz
en vaak krijg je die avond ook nog korting op je aankoop :wink:

Chelly
Berichten: 887
Lid geworden op: 19-08-2010 11:43

Bericht door Chelly » 22-06-2011 21:33

op infotaartje.nl kun je zien waar in de buurt winkeltjes zitten en waar workshops gegeven worden

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 22-06-2011 23:46

Chelly schreef:klein beetje op een sateprikker
en na een paar keer kneden zie je al of er meer bij moet of niet
Op een 20 cm en 7 cm hoog zeggen ze voor beginners een pond fondant
Daar hou je dan nog van over
Een pond :shock: Ik gebruik voor de workshoptaartjes van 19cm doorsneden 300 gram en daar houden ze nog van over.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 22-06-2011 23:52

davy071986 schreef:hoeveel heb je nodig om een taart mee te bekleden?

Dus advies van jullie 5kg wit en kleur erbij kopen.

fondant pakken wat je nodig hebt en danvinger erin en opvullen met kleur stof?? Hoeveel kleurstof???
Ik zou niet beginnen met 5 kilo hoor, tenzij je heel veel taarten van plan bent te gaan maken.
Probeer het eerst eens met een kilo, dan kan je eerst eens kijken of het wel iets is wat je leuk gaat vinden.
Toen ik aan mijn allereerste taartje begon, kon ik natuurlijk niet wachten totdat mijn bestelling geleverd werd en heb ik marsmellowfondant gemaakt, simpel te maken maar wel een kliederboel.
Dus dat zou je ook kunnen proberen, zeker als je zo ongeduldig bent als mij toen en niet meer kan wachten.

Je pakt idd het fondant wat je denkt nodig te hebben, gaat met een prikkertje in het potje met kleurstof, veegt je prikkertje af aan het fondant en kneden maar, als je ziet dat de kleur nog te licht is pak je een nieuw prikkertje in je kleurstof en voeg je meer kleurstog toe aan je fondant.
Zo ga je te werk met het kleuren van fondant.

Idd alleen rood en zwart koop ik zo al op kleur, het gaat niet alleen plakken als je hetzelf wilt kleuren, maar er gaat ook ontzettend veel kleurstof in. want bv rood blijft eerst roze (wit + rood = roze) kan je nagaan hoeveel kleurstof erbij moet om het rood te krijgen. Geloof me.... de mensen hebben gewoon na het taart eten een rode mond :lol:
Dus advies is om alleen die kleuren zo kant en klaar te kopen ;)
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Plaats reactie