Vanille en Chocolade smaak

Vragen over het bakken van taarten en/of het vullen van taartvullingen. Of heb je hierover een tip. Plaats het hier
sylvia
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13-05-2011 19:07

Bericht door sylvia » 24-06-2011 07:38

Nou Wendy ziet er prima uit met al die lagen, zal vast heel lekker zijn.
Ik zelf zorg dat de randen van de lagen goed opgevuld zijn voor ik de taart afsmeer.
je wordt pas echt oud als de kaarsjes meer kosten dan de taart!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 24-06-2011 09:07

Ik denk doordat je bc dijkje niet helemaal tegen de rand ligt, dus had je met afsmeren het beter moeten dichtsmeren. En op het laatst natuurlijk goed glad strijken met de smoother.


Zou ik met wat kopieren, knippen en plakken deze mogen gebruiken voor een howto voor beginners?
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Gast

Bericht door Gast » 24-06-2011 10:07

Super Wendy, zo duidelijk laten zien met foto`s!!! Inderdaad handig voor een how- to :wink: Netjes gedaan hoor, ben benieuwd hoe de carstaart er uit komt te zien... ... ...En ik heb ook nog wel eens dat je de randjes van de lagen ziet.

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 24-06-2011 17:17

Jennifer schreef:
Linda schreef:
Chelly schreef:CHOCOLADE smelten en dan een laag smeren
wordt vanzelf weer hard
Dat kan je dan nooit heel tussen een taart krijgen toch?!? Niet dat dat heel veel uitmaakt, maar het zou leuk zijn... ... ...hoe doe jij dit dan?!?
Als je laag nog echt goed warm is kan je het soms erop leggen en dan smelt de chocola vanzelf. Werkt dan wel op een gladde kant van een cake.

En anders kan je toch een of een paar repen chocola smelten en dan erop gieten en dan voorzichtig uitsmeren.

Voor een kindertaart heb ik het met milkey's ways gedaan
en een laag chocola met marshmellow's gesmolten (plakkerig!!)
het schijnt dat de taart zo op was
Deze ga ik toch ook eens uitproberen ;)
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Wendytaart
Berichten: 34
Lid geworden op: 01-06-2011 23:10

Bericht door Wendytaart » 24-06-2011 20:36

Miranda schreef:Ik denk doordat je bc dijkje niet helemaal tegen de rand ligt, dus had je met afsmeren het beter moeten dichtsmeren. En op het laatst natuurlijk goed glad strijken met de smoother.


Zou ik met wat kopieren, knippen en plakken deze mogen gebruiken voor een howto voor beginners?
Ik denk ook dat dat het probleem is, volgende keer beter!!

Tuurlijk mag je ze gebruiken, als je er wat mee kan!! Misschien wil je deze er dan ook tussen zetten:

Afbeelding

Afbeelding

Als je er meer mee kan als ik je ze via de mail stuur dan moet je dat maar zeggen!!

Gast

Bericht door Gast » 24-06-2011 21:22

Jennifer schreef:
Linda schreef:
Chelly schreef:CHOCOLADE smelten en dan een laag smeren
wordt vanzelf weer hard
Dat kan je dan nooit heel tussen een taart krijgen toch?!? Niet dat dat heel veel uitmaakt, maar het zou leuk zijn... ... ...hoe doe jij dit dan?!?
Als je laag nog echt goed warm is kan je het soms erop leggen en dan smelt de chocola vanzelf. Werkt dan wel op een gladde kant van een cake.

En anders kan je toch een of een paar repen chocola smelten en dan erop gieten en dan voorzichtig uitsmeren.

Voor een kindertaart heb ik het met milkey's ways gedaan
en een laag chocola met marshmellow's gesmolten (plakkerig!!)
het schijnt dat de taart zo op was
Klinkt goed, deze vulling voor een kindertaart, maar misschien ook voor een volwassentaart hoor :wink: . Ga ik ook wel een keer uitproberen. Wil je deze combinatie bij de vullingcombinaties zetten Jennifer. Misschien wel leuk... ... ...

Wendytaart
Berichten: 34
Lid geworden op: 01-06-2011 23:10

Bericht door Wendytaart » 24-06-2011 22:31

Gebruiken jullie de smooter voordat de marsepein erop zit???
Ik gebruik hem namelijk alleen als ik hem bekleed heb.

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 24-06-2011 22:38

Wendytaart schreef:Gebruiken jullie de smooter voordat de marsepein erop zit???
Ik gebruik hem namelijk alleen als ik hem bekleed heb.
nee hoor, als het bekleed is ;)

Mogen we jou foto's gebruiken voor een how-to?
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Wendytaart
Berichten: 34
Lid geworden op: 01-06-2011 23:10

Bericht door Wendytaart » 24-06-2011 23:43

Ja je mag ze gebruiken, moet ik ze mailen of kun je ze hier vanaf halen??
Dit is het eindresultaat:

Afbeelding

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 25-06-2011 09:20

Ik doe het wel vanaf hier ;)
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Plaats reactie