SPOEDJE: amandelspijs

Vragen over het bakken van taarten en/of het vullen van taartvullingen. Of heb je hierover een tip. Plaats het hier
Plaats reactie
Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

SPOEDJE: amandelspijs

Bericht door Miranda » 27-10-2010 12:21

Even met spoed een vraagje, want normaal maak ik amandelspijs zelf, maar nu ha dik het eens een keertje van Dr Oetker gehaald.

Maar nu staat er bij de bereiding dat je het met een half losgeklopt ei moet vermengen (tenzij anders op de verpakking van uw bakproduct staat), maar dat zit er een rauw ei door :shock:
Terwijl het gebruikt word als vulling.

Weet iemand of dit ook anders kan??? Er staat me iets bij van melk toevoegen ofzo.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 27-10-2010 14:08

Ik heb ook niks aan jullie als ik een spoedvraagje heb :P
Maar ik ben er al uit :wink:
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Gast

Bericht door Gast » 27-10-2010 14:33

Nee inderdaad :lol: Ik heb een keer amandelspijs zelf gemaakt, een aantal jaartjes geleden maar weet niet meer hoe. Het recept heb ik niet meer. Maar gelukkig ben je er al uit :wink:

berlinerbol25
Berichten: 1007
Lid geworden op: 26-08-2010 07:46

Bericht door berlinerbol25 » 27-10-2010 14:38

sorry :( de hele ochtend en middag op pad geweest, lees het nu pas.
en wat is het nu?
moet je er toch een rauw ei door doen?

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 27-10-2010 14:40

Nee ik doe er geen rauw ei door, tenminste niet wanneer het niet meer mee gebakken gaat worden.

Dus gewoon wat aanmaken met melk of water. En ik kies voor melk ;)
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Gast

Bericht door Gast » 28-10-2010 09:09

Je kunt volgende keer ook gepasteuriseerd eigeen nemen of eigeelpoeder.
Of een eidooiertje even au-bain-marie verwarmen, het zorgt namelijk ook voor de binding.

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 28-10-2010 09:41

Suikertaartjes-Suuz schreef:Je kunt volgende keer ook gepasteuriseerd eigeen nemen of eigeelpoeder.
Of een eidooiertje even au-bain-marie verwarmen, het zorgt namelijk ook voor de binding.
Thanks :wink:
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Plaats reactie