Biscuit

Vragen over het bakken van taarten en/of het vullen van taartvullingen. Of heb je hierover een tip. Plaats het hier
Plaats reactie
Natascha
Berichten: 52
Lid geworden op: 10-11-2010 21:00

Biscuit

Bericht door Natascha » 01-12-2010 18:15

Ik heb vanmiddag me eerste biscuit gebakken, ik heb het gemaakt en gebakken volgens jou recept Miranda.
Nu is mijn vraag, de bovenzijde staat weer bol, net zoals bij mijn cupcakes. Hebben jullie dit nou ook ( nee zeker ), en wat kan ik daar aan veranderen voor een volgende keer? Kan ik nu gewoon de bolling eraf snijden en daarna bekleden?
En hoelang kan ik die biscuit bewaren. Heb hem nu gebakken, maar wil hem pas vrijdag of zaterdag bekleden, voor sinterklaas. Moet ik hem dan nu invriezen?

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 01-12-2010 19:00

De onderkant wordt de bovenkant. Dus altijd gelijk de bakpan omkiepen / storten op een rooster om af te laten koelen.

Voor nu zou je de bollig eraf kunnen snijden en dan alsnog de onderkant als bovenkant gebruiken.
De taart is ongeveer 3 dagen houdbaar, maar je zou het biscuit ook kunnen invriezen. Vele doen dat zodat het iets minder droog is.

Voor de bollig van je cc's, de volgende keer even een snijplank op je bakvorm leggen. Heel even maar en dan omkiepen en af laten koelen op een rooster ;)


Succes en leuk dat je ook het taartenvirus te pakken hebt!!! :D
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 01-12-2010 19:01

Ps. je foto van je geboorte cc's heb ik even geplaatst bij bruidstaarten en bijzondergelegenheidstaarten. Zo blijft het overzichtelijk op het forum ;)
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Chelly
Berichten: 887
Lid geworden op: 19-08-2010 11:43

Bericht door Chelly » 01-12-2010 20:49

ik snij altijd de koppen van me cupcakes af!!
En de taart inderdaad wat miranda zegt omkiepen meteen :D

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 01-12-2010 22:18

Chelly schreef:ik snij altijd de koppen van me cupcakes af!!
En de taart inderdaad wat miranda zegt omkiepen meteen :D
ikke niet, snijplank erop werkt prima ;)
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

anne
Berichten: 1462
Lid geworden op: 19-08-2010 22:21

Bericht door anne » 02-12-2010 10:51

Chelly schreef:ik snij altijd de koppen van me cupcakes af!!
En de taart inderdaad wat miranda zegt omkiepen meteen :D
waarom doe je dat chelly, cker om ff te smullen ???? :lol: :lol:
Ik persoonlijk decoreer ze gewoon zo hhhahaha :lol: :lol:
Een dag niet gelachen , is een dag niet geleefd!

Gast

Bericht door Gast » 03-12-2010 16:37

Als je biscuit bol bakt staat de temperatuur te hoog. Probeer hem eens wat langer te bakken op een lagere temepratuur.
Al de temp te hoog staat, zullen de randen eerder klaar zijn en dus niet meer rijzen, het midden rijst dan nog gewoon door.

Plaats reactie