vraagje over bloemvorm doorsnee 20cm

Vragen over het bakken van taarten en/of het vullen van taartvullingen. Of heb je hierover een tip. Plaats het hier
sannepen
Berichten: 114
Lid geworden op: 31-07-2011 09:25

Bericht door sannepen » 09-08-2011 20:18

Hij is wel vrij hoog geworden, maar dat komt denk omdat ik hem dan niet een beetje nat gespoten heb.
Hij zakte wel een groot deel in toen ik hem eruit haalde, dus naar mijn idee is die wel prima!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 09-08-2011 20:19

sannepen schreef:Ik las het net even te laat! Haha dus had inderdaad een behoorlijke bolle bovenkant!
Maar verder ziet die er goed uit!
Bedankt:d
gewoon gelijk omkeren, zodat de onderkant de bovenkant wordt en evt heel even een snijplank erop houden.

Maak er anders even een foto van, dan kunnen beoordelen hoe die is geworden en of het toegevoegd kan worden aan het tabel.

Enne... als ik mijn temperaturen ophoog, krijg ik ook geen bolling ;)
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Gast

Bericht door Gast » 09-08-2011 20:38

crunchie schreef:nee je doet je mix gewoon in je vorm en voordat je hem in je voorverwarmde oven doet sproei je je bovenkant nat.
Ooit ergens gelezen, geprobeerd en het werkt echt. De bolling is helemaal weg.
En doe je dit bij iedere vorm, of alleen bij de bloemvorm?!? Ik zie volgens mij dat je het ook bij een ronde vorm hebt gedaan, klopt dat?!?

sannepen
Berichten: 114
Lid geworden op: 31-07-2011 09:25

Bericht door sannepen » 09-08-2011 20:55

Miranda schreef:
sannepen schreef:Ik las het net even te laat! Haha dus had inderdaad een behoorlijke bolle bovenkant!
Maar verder ziet die er goed uit!
Bedankt:d
gewoon gelijk omkeren, zodat de onderkant de bovenkant wordt en evt heel even een snijplank erop houden.

Maak er anders even een foto van, dan kunnen beoordelen hoe die is geworden en of het toegevoegd kan worden aan het tabel.

Enne... als ik mijn temperaturen ophoog, krijg ik ook geen bolling ;)


Ik heb meteen omgedraaid waardoor er zo'n laagje "uitzette" aan de onderkant en dat heb ik wel weggesneden.. Dus ziet er niet helemaal uit zoals die was. Maar zal morgen proberen een foto'tje erop te zetten!

En ik had ook de temp opgehoogt, maar ja blijft toch zo'n combi oven werkt toch niet heel lekker is mijn mening! Maar ach het is me weer aardig gelukt vind ik zelf :D

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 09-08-2011 21:07

Helemaal goed gedaan!
Weet je anders moet je het de volgende keer uitproberen zonder de temperatuur op te hogen, gewoon op 180 graden.
Of zonder voorverwarmen op 180 graden dan hoogt die langzaam zelf z'n tempertuur op ;)
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

sannepen
Berichten: 114
Lid geworden op: 31-07-2011 09:25

Bericht door sannepen » 09-08-2011 21:20

Miranda schreef:Helemaal goed gedaan!
Weet je anders moet je het de volgende keer uitproberen zonder de temperatuur op te hogen, gewoon op 180 graden.
Of zonder voorverwarmen op 180 graden dan hoogt die langzaam zelf z'n tempertuur op ;)
oh dat kan ik inderdaad ook eens proberen! Thnx voor je tip :)

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 09-08-2011 22:54

sannepen schreef:
Miranda schreef:Helemaal goed gedaan!
Weet je anders moet je het de volgende keer uitproberen zonder de temperatuur op te hogen, gewoon op 180 graden.
Of zonder voorverwarmen op 180 graden dan hoogt die langzaam zelf z'n tempertuur op ;)
oh dat kan ik inderdaad ook eens proberen! Thnx voor je tip :)
yw ;)
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

sannepen
Berichten: 114
Lid geworden op: 31-07-2011 09:25

Bericht door sannepen » 10-08-2011 19:34

Hij was toch niet helemaal goed, het deel wat dus zo hoog was gaan staan was dus nog nat kwam ik vanmorgen achter toen ik dus een foto wilde maken! Maar heb hem dan misschien toch te kort gedaan ofzo? Of was misschien toch te hoog geworden!? Ik weet het niet, maar ga straks de hoeveelheid van de ronde vorm van 20cm aanhouden! Kijken of dat beter gaat bij me :)

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 10-08-2011 20:01

Dan was het kapsel toch nog niet helemaal gaar. Volgende keer even een prikker erin steken, als er nog beslag aan blijft zitten, dan langer in de oven.
Wordt de bovenkant dan al heel erg bruin, dan even aluminiumfolie erop leggen, dan verkom je dat de bovenkant te bruin wordt.

Probeer idd 20 cm of 22 cm rond aan te houden en misschien dan zonder voorverwarmen de oven in voor 30 minuten op 180 graden.
Daarna dus ff prikken ;)

Succes!
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

sannepen
Berichten: 114
Lid geworden op: 31-07-2011 09:25

Bericht door sannepen » 10-08-2011 20:36

Miranda schreef:Dan was het kapsel toch nog niet helemaal gaar. Volgende keer even een prikker erin steken, als er nog beslag aan blijft zitten, dan langer in de oven.
Wordt de bovenkant dan al heel erg bruin, dan even aluminiumfolie erop leggen, dan verkom je dat de bovenkant te bruin wordt.

Probeer idd 20 cm of 22 cm rond aan te houden en misschien dan zonder voorverwarmen de oven in voor 30 minuten op 180 graden.
Daarna dus ff prikken ;)

Succes!

Ja suf, dat doe ik eigenlijk ook altijd wel maar nu niet:S, maar denk inderdaad ook wel dat dat het was!
En dat van die aluminiumfolie is ook wel goeie, dat had ik met me eerste taartje ook dat die heel bruin was geworden!

Ik heb nu voor 20cm rond aangehouden, maar had denk ook wel 22cm rond aan kunnen houden! Maar ik ga het straks zien hoe die eruit komt :lol:

Plaats reactie