Slagroom

Vragen over het bakken van taarten en/of het vullen van taartvullingen. Of heb je hierover een tip. Plaats het hier
Gast

Bericht door Gast » 19-09-2010 20:04

okey :oops: :oops: :oops:

anne
Berichten: 1462
Lid geworden op: 19-08-2010 22:21

Bericht door anne » 19-09-2010 20:52

ik heb er ook klopfix bij gedaan janine en tog.....
ik baal er zo erg van. maar ik geef niet op hhhaahahahh
Een dag niet gelachen , is een dag niet geleefd!

Gast

Bericht door Gast » 20-09-2010 19:31

voor op de slagroomtaarten (of in de taart) kan je het beste toch de echte slagroomversteviger er in doen.
Je klopt de slagroom lobbig, dan de slagroomversteviger erbij (die wel aanmengen met water !!) en het hele mengsel er dus bij. Dan doorkloppen en je hebt prachtige slagroom dat je heerlijk kan spuiten in toefjes en ze blijven echt staan. Wij maken ook wel eens slagroomtaarten en ze zijn gewoon super !!!

Gast

Bericht door Gast » 20-09-2010 23:58

En wat is ``echte`` slagroomversteviger dan?!? Vraagje van een leek hoor!!!

anne
Berichten: 1462
Lid geworden op: 19-08-2010 22:21

Bericht door anne » 21-09-2010 11:07

Linda schreef:En wat is ``echte`` slagroomversteviger dan?!? Vraagje van een leek hoor!!!
u and me the same girl hahahahahah
ben ook een leek wat dat betreft.

Wat gebruiken jullie dan?? of is dat geheim ihihihihhihiih
Een dag niet gelachen , is een dag niet geleefd!

crunchie
Berichten: 290
Lid geworden op: 19-08-2010 22:31

Bericht door crunchie » 21-09-2010 19:04

hm... echte slagroom versteviger????
Ik ook willen weten :shock:

Tot nu toe gevonden dat het idd goed koud moet zijn en geen light versies, hoe vetter hoe beter

Siep
Berichten: 110
Lid geworden op: 21-08-2010 20:17

Bericht door Siep » 24-09-2010 21:50

Dat is dan toch gewoon klopfix? Alleen leng ik het niet aan met water :?

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 04-10-2010 13:12

Vele hebben problemen met het kloppen van slagroom, want als je het te lang door klopt wordt het boter en dat is ook weer niet te bedoeling. En de ene keer gaat het beter dan de andere keer. Idd wel slagroomversteviging toevoegen (ik ken ook allleen de klopfix).
Een andere mogelijkheid en makkelijke en ideale mogelijkheid is gewoon klop klop gebruiken ivm een pakje slagroom, deze kan haast niet mis gaan en je hebt dan och stevige slagroom ;)
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Gast

Bericht door Gast » 06-10-2010 10:43

Een vetvrije kom en mixer is toch wel nodig hoor. De vetten in de slagroom zijn een soort bolletje die, als je de room klopt, luchtbelletjes kunnen vasthouden.
Vetten hebben de neiging om zich aan elkaar vast te hechten, dus als er al ander vet aanwezig is in de kom of aan de garde zal het vet van de room zich willen mengen met het andere vet en dit maakt het dus lastiger om op te kloppen.
De room en de materialen moeten ook goed koel zijn, en in de zomer zelfs het liefst kloppen in een kom die in een bak met ijs staat.
Je kunt dan namelijk de vetbolletjes lucht laten vasthouden voordat ze de neiging hebben zich aan elkaar te binden.
Overkloppen kun je eventueel tegengaan door halverwege wat poedersuiker toe te voegen.
Je slagroom is stijf genoeg als hij onderin de kom al een klein beetje gelig aan het worden is. Verstandig is dus om tussendoor de room een beetje om te scheppen zodat alles gehomogeniseerd wordt, en de room gelijkmatig geklopt wordt.
Eventueel kun je klopfix toevoegen, maar je kunt ook gelatine of gesmolten marshmellows op het eind erdor doen. Dit laatste is natuurlijk wat lastiger, omdat gelatine warm is en de room koud. Eventueel kun je dan een klodder slagroom mengen met de warme gelatine of marshmallows, dan alles bij elkaar en nog even een paar slagen kloppen.

Gast

Bericht door Gast » 06-10-2010 10:49

Suikertaartjes-Suuz schreef:Een vetvrije kom en mixer is toch wel nodig hoor. De vetten in de slagroom zijn een soort bolletje die, als je de room klopt, luchtbelletjes kunnen vasthouden.
Vetten hebben de neiging om zich aan elkaar vast te hechten, dus als er al ander vet aanwezig is in de kom of aan de garde zal het vet van de room zich willen mengen met het andere vet en dit maakt het dus lastiger om op te kloppen.
De room en de materialen moeten ook goed koel zijn, en in de zomer zelfs het liefst kloppen in een kom die in een bak met ijs staat.
Je kunt dan namelijk de vetbolletjes lucht laten vasthouden voordat ze de neiging hebben zich aan elkaar te binden.
Overkloppen kun je eventueel tegengaan door halverwege wat poedersuiker toe te voegen.
Je slagroom is stijf genoeg als hij onderin de kom al een klein beetje gelig aan het worden is. Verstandig is dus om tussendoor de room een beetje om te scheppen zodat alles gehomogeniseerd wordt, en de room gelijkmatig geklopt wordt.
Eventueel kun je klopfix toevoegen, maar je kunt ook gelatine of gesmolten marshmellows op het eind erdor doen. Dit laatste is natuurlijk wat lastiger, omdat gelatine warm is en de room koud. Eventueel kun je dan een klodder slagroom mengen met de warme gelatine of marshmallows, dan alles bij elkaar en nog even een paar slagen kloppen.
Eerder in deze discussie werd er gezegd dat je absoluut geen gelatine erbij moest doen. Niet doen werd er gezegd. Wat is nu handig?!? Ja, ik heb nooit problemen met slagroom opkloppen, maar heb jij het wel is gedaan met gelatine?!? Ik heb nog nooit slagroom voor vulling opgeklopt. Wil dat wel snel een keer gaan doen. Groetjes Lin

Plaats reactie