botercreme

Vragen over het bakken van taarten en/of het vullen van taartvullingen. Of heb je hierover een tip. Plaats het hier
Gast

Bericht door Gast » 28-05-2011 21:00

Ik vind botercreme wel lekker maar dat komt eigenlijk omdat ik alleen chocolade creme maak en als ik wat over heb smeer ik hem zelfs lekker dik op een verse witte boterham haha

Gast

Bericht door Gast » 29-05-2011 00:23

Ik was benieuwd hoe jullie dat omschreven. Ik maak eigenlijk altijd mijn botercreme met een snufje vanille er door heen

Gast

Bericht door Gast » 30-06-2011 15:50

Ik heb nu een keer (bij mijn laatste cupcakes) botercreme gemaakt op basis van 1:1:2 en Miranda ik moet je gelijk geven. Ik vind het ook beter smaken dan dat je de mix gebruikt voor de bc.

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 30-06-2011 16:56

Linda schreef:Ik heb nu een keer (bij mijn laatste cupcakes) botercreme gemaakt op basis van 1:1:2 en Miranda ik moet je gelijk geven. Ik vind het ook beter smaken dan dat je de mix gebruikt voor de bc.
:cap: en meer werk is het niet, toch!!
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Gast

Bericht door Gast » 30-06-2011 17:14

Miranda schreef:
Linda schreef:Ik heb nu een keer (bij mijn laatste cupcakes) botercreme gemaakt op basis van 1:1:2 en Miranda ik moet je gelijk geven. Ik vind het ook beter smaken dan dat je de mix gebruikt voor de bc.
:cap: en meer werk is het niet, toch!!
Nee hoor, helemaal niet. Het is voor mij lastig om de poedersuiker door een zeefje te halen maar dat moet ook als je het met de mix maakt. Dat moet je nog iets, namelijk de mix door een zeefje halen. Dus dit is in principe makkelijk want de mixer doet de rest van het werk. Helemaal goed dus :wink:

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 30-06-2011 18:24

eerlijk gezegd zeef ik nooit, gewoon heel goed doormixen en het liefst iets langer ;)
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Gast

Bericht door Gast » 30-06-2011 19:33

Ik had het de laatste keer ongeveer een half uur laten mixen. Maar het gaat dus goed als je het niet mixed?!? Dat zou heel veel schelen voor mij. Ik deed dat eigenlijk, omdat bij de botercrememix duidelijk bijstaat dat je het, het liefst moet zeven als je klontjes er uit wilt enz. Maar de volgende keer laat ik het gewoon ook even langer mixen en dan doe ik het niet meer door de zeef :wink:

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 30-06-2011 19:49

Linda schreef:Ik had het de laatste keer ongeveer een half uur laten mixen. Maar het gaat dus goed als je het niet mixed?!? Dat zou heel veel schelen voor mij. Ik deed dat eigenlijk, omdat bij de botercrememix duidelijk bijstaat dat je het, het liefst moet zeven als je klontjes er uit wilt enz. Maar de volgende keer laat ik het gewoon ook even langer mixen en dan doe ik het niet meer door de zeef :wink:
een half uur :shock: ruim 10 minuten is ook goed genoeg :lol:
Heb nooit last van klontjes, maar ik gebruik dan wel bakkersuikerpoeder
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Gast

Bericht door Gast » 30-06-2011 19:56

Miranda schreef:
Linda schreef:Ik had het de laatste keer ongeveer een half uur laten mixen. Maar het gaat dus goed als je het niet mixed?!? Dat zou heel veel schelen voor mij. Ik deed dat eigenlijk, omdat bij de botercrememix duidelijk bijstaat dat je het, het liefst moet zeven als je klontjes er uit wilt enz. Maar de volgende keer laat ik het gewoon ook even langer mixen en dan doe ik het niet meer door de zeef :wink:
een half uur :shock: ruim 10 minuten is ook goed genoeg :lol:
Heb nooit last van klontjes, maar ik gebruik dan wel bakkersuikerpoeder
Had krap een half uurtje gedaan, maar de volgende keer doe ik dan 12/13 minuten :wink: ... ... ...ik heb al een tijdje ook bakkersuikerpoeder wat ik gebruik :wink:

Petr@
Moderator
<font color=99CC00><B>Moderator</>
Berichten: 1419
Lid geworden op: 13-09-2010 09:49

Bericht door Petr@ » 01-07-2011 11:02

Oei een half uur is wel erg lang. Dan is de boter vast al bijna vloeibaar?

Plaats reactie