vraagje over bloemvorm doorsnee 20cm

Vragen over het bakken van taarten en/of het vullen van taartvullingen. Of heb je hierover een tip. Plaats het hier
sannepen
Berichten: 114
Lid geworden op: 31-07-2011 09:25

Bericht door sannepen » 10-08-2011 21:00

Yeah hij is gelukt! Ik denk dat die van 22 cm rond ook net zou kunnen, maar deze is nu ook prima! Alleen wel wat luchtbellen :? haha maar ach hij is wel gaar dit x :lol:

crunchie
Berichten: 290
Lid geworden op: 19-08-2010 22:31

Bericht door crunchie » 10-08-2011 21:40

Linda schreef:
crunchie schreef:nee je doet je mix gewoon in je vorm en voordat je hem in je voorverwarmde oven doet sproei je je bovenkant nat.
Ooit ergens gelezen, geprobeerd en het werkt echt. De bolling is helemaal weg.
En doe je dit bij iedere vorm, of alleen bij de bloemvorm?!? Ik zie volgens mij dat je het ook bij een ronde vorm hebt gedaan, klopt dat?!?
als ik geen bolling wil dan doe ik het bij iedere vorm, maar soms wil ik een bolling hahaha dan doe ik het niet.

Sanneppen ik bak ook in een combie magno dus ook hete lucht.
ik bij biscuit altijd de temp oplopen, ik begin zelfs laag bij 100 graden en dan 140 en dan 160. Voor elke grote andere tijden natuurlijk.
Ik kom niet hoger en mijn baksels zijn altijd goed.
Voor cake gaat dit trouwens niet op dan begin ik hoog en zak met de temp.
Het is echt uitproberen wat voor jou oven het beste werkt en alles opschrijven!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 10-08-2011 21:40

sannepen schreef:Yeah hij is gelukt! Ik denk dat die van 22 cm rond ook net zou kunnen, maar deze is nu ook prima! Alleen wel wat luchtbellen :? haha maar ach hij is wel gaar dit x :lol:
wat bedoel je met luchtbellen? Of kan je er een foto van maken, zodat we zien wat je bedoeld. Mss kunnen we je daarbij nog helpen ;)
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

sannepen
Berichten: 114
Lid geworden op: 31-07-2011 09:25

Bericht door sannepen » 10-08-2011 21:53

crunchie schreef:
Linda schreef:
crunchie schreef:nee je doet je mix gewoon in je vorm en voordat je hem in je voorverwarmde oven doet sproei je je bovenkant nat.
Ooit ergens gelezen, geprobeerd en het werkt echt. De bolling is helemaal weg.
En doe je dit bij iedere vorm, of alleen bij de bloemvorm?!? Ik zie volgens mij dat je het ook bij een ronde vorm hebt gedaan, klopt dat?!?
als ik geen bolling wil dan doe ik het bij iedere vorm, maar soms wil ik een bolling hahaha dan doe ik het niet.

Sanneppen ik bak ook in een combie magno dus ook hete lucht.
ik bij biscuit altijd de temp oplopen, ik begin zelfs laag bij 100 graden en dan 140 en dan 160. Voor elke grote andere tijden natuurlijk.
Ik kom niet hoger en mijn baksels zijn altijd goed.
Voor cake gaat dit trouwens niet op dan begin ik hoog en zak met de temp.
Het is echt uitproberen wat voor jou oven het beste werkt en alles opschrijven!

Ik had met die andere die ik dus te kort gebakken heb ook idd 130, 160 en 180 gedaan.. Maar moet idd wat meer proberen en opschrijven!
Maar waarom doe je dat bij cake dan weer juist andersom?

sannepen
Berichten: 114
Lid geworden op: 31-07-2011 09:25

Bericht door sannepen » 10-08-2011 21:55

Miranda schreef:
sannepen schreef:Yeah hij is gelukt! Ik denk dat die van 22 cm rond ook net zou kunnen, maar deze is nu ook prima! Alleen wel wat luchtbellen :? haha maar ach hij is wel gaar dit x :lol:
wat bedoel je met luchtbellen? Of kan je er een foto van maken, zodat we zien wat je bedoeld. Mss kunnen we je daarbij nog helpen ;)
Het zijn ook niet echt luchtbellen maar meer dat je ziet dat als je eraan komt dat er dan een gaatje komt, dus toch soort luchtbelletjes.. pff moeilijk om het te beschrijven haha!
Ik zal morgen proberen een foto´tje erop te zetten!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 10-08-2011 21:58

Heb je wel het kapsel omgekiept?
En dan goed laten afkoelen op bv een rooster ofzo?
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

sannepen
Berichten: 114
Lid geworden op: 31-07-2011 09:25

Bericht door sannepen » 10-08-2011 22:02

Miranda schreef:Heb je wel het kapsel omgekiept?
En dan goed laten afkoelen op bv een rooster ofzo?
Ja dat heb ik meteen gedaan, had nu alleen wel bakspray met bloem gebruikt in de vorm, had ik ook hier gelezen, misschien heb ik het met de bloem fout gedaan?! Gebruik eigenlijk altijd alleen bakspray..

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 10-08-2011 22:05

sannepen schreef:
Miranda schreef:Heb je wel het kapsel omgekiept?
En dan goed laten afkoelen op bv een rooster ofzo?
Ja dat heb ik meteen gedaan, had nu alleen wel bakspray met bloem gebruikt in de vorm, had ik ook hier gelezen, misschien heb ik het met de bloem fout gedaan?! Gebruik eigenlijk altijd alleen bakspray..
Er is daar toevallig vandaag een nieuwe poll over geopend.
Bij mij werkt bakspray met bloem juist erg goed, maar ik denk dat dat ook afhankelijk is van de oven ofzo.
Je moet maar eens bij poll's kijken
enne... wel mee stemmen en je mening geven hé :D
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

sannepen
Berichten: 114
Lid geworden op: 31-07-2011 09:25

Bericht door sannepen » 10-08-2011 22:26

Miranda schreef:
sannepen schreef:
Miranda schreef:Heb je wel het kapsel omgekiept?
En dan goed laten afkoelen op bv een rooster ofzo?
Ja dat heb ik meteen gedaan, had nu alleen wel bakspray met bloem gebruikt in de vorm, had ik ook hier gelezen, misschien heb ik het met de bloem fout gedaan?! Gebruik eigenlijk altijd alleen bakspray..
Er is daar toevallig vandaag een nieuwe poll over geopend.
Bij mij werkt bakspray met bloem juist erg goed, maar ik denk dat dat ook afhankelijk is van de oven ofzo.
Je moet maar eens bij poll's kijken
enne... wel mee stemmen en je mening geven hé :D
haha ik denk dat ik het daar ook gelezen heb dan, weet niet meer precies waar, want heb weer heeeel veel gelezen haha! Maar ik ga eens even kijken naar de poll!

crunchie
Berichten: 290
Lid geworden op: 19-08-2010 22:31

Bericht door crunchie » 11-08-2011 17:27

sannepen schreef:
crunchie schreef:
Linda schreef: En doe je dit bij iedere vorm, of alleen bij de bloemvorm?!? Ik zie volgens mij dat je het ook bij een ronde vorm hebt gedaan, klopt dat?!?
als ik geen bolling wil dan doe ik het bij iedere vorm, maar soms wil ik een bolling hahaha dan doe ik het niet.

Sanneppen ik bak ook in een combie magno dus ook hete lucht.
ik bij biscuit altijd de temp oplopen, ik begin zelfs laag bij 100 graden en dan 140 en dan 160. Voor elke grote andere tijden natuurlijk.
Ik kom niet hoger en mijn baksels zijn altijd goed.
Voor cake gaat dit trouwens niet op dan begin ik hoog en zak met de temp.
Het is echt uitproberen wat voor jou oven het beste werkt en alles opschrijven!

Ik had met die andere die ik dus te kort gebakken heb ook idd 130, 160 en 180 gedaan.. Maar moet idd wat meer proberen en opschrijven!
Maar waarom doe je dat bij cake dan weer juist andersom?
Omdat cake juist eerst heet moet, dus je oven voorverwarmen en hup erin daarna kan je zakken met je temp.
Als je grote bakvormen gebruikt kan het zo zijn dat je ook een pin moet gebruiken anders duurt het heel lang voordat je middenkant gaar is. Je buitenkant kan dan droog worden en/of verbranden en na uithalen inzakken....lang leve een combiemagno
testen testen en nog eens testen.....en de testen opeten en als je kont zo groot word als de mijne dan ga je buren maar vetmesten met al die testen hahahaha :roll:

Plaats reactie