barbie taart

Vragen over het bakken van taarten en/of het vullen van taartvullingen. Of heb je hierover een tip. Plaats het hier
berlinerbol25
Berichten: 1007
Lid geworden op: 26-08-2010 07:46

barbie taart

Bericht door berlinerbol25 » 29-05-2011 10:17

hallo dames ik heb jullie hele kundige hulp nodig,

er werd mij gevraagd om een prinsessentaart te maken, en aangezien ik niet zo heel handig ben, heb ik al jullie advies en tips nodig!!!
hoe kan ik het beste maken?
ik zag een filmpje van Petra Achttien die maakte van kleine stukjes bc haar bol van de jurk!
is dat de bedoeling ervan? vond het een beetje raar uitzien!!!
Nou ik hoor het wel van jullie
bedankt alvast :D

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 29-05-2011 10:25

Ik ken het filmpje niet.

Het mooiste is om de wondermold te gebruiken voor een barbietaart, als je die niet heb, kan je het ook met een blanda doen, deze kan je evt ophogen met bakpapier zodat je jurk hoger wordt.
Heb je een kennie, kan je ook de mengkom gebruiken om de jurk in te bakken.
Nadat je het biscuit heb, ga je die vullen zoals andere taarten, maar dan iets dunner en in meerdere lagen.
Vervolgens afsmeren, bekleden met fondant of marsepein.
Ook het lijfje van de barbie bekleedt je zodat het bij de jurk past en dan steek je de pop erin. Zijn de benen te lang, lang je deze van te voren eraf.

Ik hoop dat je er iets aan heb ;)
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

sylvia
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13-05-2011 19:07

Bericht door sylvia » 29-05-2011 12:42

Ik heb de onderkant van de jurk op de manier gemaakt zoals bij deze link
http://www.maakjetaart.nl/home.php?PID=OverOns&AID=145
Weet niet of je er iets aan hebt, maar ik heb geen bak die in de over kan en dan is dit een handige manier.
je wordt pas echt oud als de kaarsjes meer kosten dan de taart!

Jennifer
Berichten: 814
Lid geworden op: 19-11-2010 14:35

Bericht door Jennifer » 29-05-2011 12:47

Een tulband kan je eventueel ook gebruiken.
you can never know it all...
so never stop to wonder and discover!!
(Sinds eind januari mama van een klavertje 5)

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 29-05-2011 13:08

sylvia schreef:Ik heb de onderkant van de jurk op de manier gemaakt zoals bij deze link
http://www.maakjetaart.nl/home.php?PID=OverOns&AID=145
Weet niet of je er iets aan hebt, maar ik heb geen bak die in de over kan en dan is dit een handige manier.
Dat kan inderdaad ook Sylvia, maar het is veel makkelijk om het in je bolvorm in één keer te bakken :D
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

sylvia
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13-05-2011 19:07

Bericht door sylvia » 29-05-2011 14:34

Miranda schreef:
sylvia schreef:Ik heb de onderkant van de jurk op de manier gemaakt zoals bij deze link
http://www.maakjetaart.nl/home.php?PID=OverOns&AID=145
Weet niet of je er iets aan hebt, maar ik heb geen bak die in de over kan en dan is dit een handige manier.
Dat kan inderdaad ook Sylvia, maar het is veel makkelijk om het in je bolvorm in één keer te bakken :D
Ja dat is het zeker maar ik heb alleen maar plastic bakken dus die gaan de oven niet in. Dat ritje naar ikea moet nog steeds gebeuren. :D
je wordt pas echt oud als de kaarsjes meer kosten dan de taart!

berlinerbol25
Berichten: 1007
Lid geworden op: 26-08-2010 07:46

Bericht door berlinerbol25 » 29-05-2011 18:31

nou dames

ik heb me dan toch de wonder mold maar besteld na veel na lezen begrijp ik eruit dat je met dat ding hele mooie modellen krijgt, en aangezien hij nu toch in de aanbieding is bij dlt shop. maar nog een vraag past een gewone barbie dan wel erin??
of moet je haar benen amputeren???? :wink:

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 29-05-2011 19:07

Het ligt eraan hoe hoog je kapsel is, en anders idd de benen eraf halen ;)
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

noor
Berichten: 736
Lid geworden op: 11-05-2011 14:57

Bericht door noor » 29-05-2011 20:56

over het algemeen past de barbie nét niet. tja het was natuurlijk al bekend dat de vormen van Barbie niet natuurgetrouw zijn hahaha dit bewijst maar weer eens dat de benen van barbie echt te lang zijn om waarheidsgetrouw te zijn ;)
ik gebruikte een barbie zonder de benen. (vind die veel mooier dan de jaren 50 look van de wiltonpopjes)

Petr@
Moderator
<font color=99CC00><B>Moderator</>
Berichten: 1419
Lid geworden op: 13-09-2010 09:49

Bericht door Petr@ » 29-05-2011 22:54

De meeste barbies zijn inderdaad nèt iets te lang. Ik amputeer ze :) en wikkel haar billen in plastic folie (doen ze bij ons op de sportschool ook bij mensen die af willen vallen haha). Het gat is ook net iets te klein voor Barbie, dat moet je ook even in de gaten houden als je gaat bekleden. Met wat je eruit haalt zou je het gat op kunnen vullen, zodat je zeker weet dat ze niet doorzakt.

Plaats reactie