kapot kapsel

Vragen over het bakken van taarten en/of het vullen van taartvullingen. Of heb je hierover een tip. Plaats het hier
Plaats reactie
Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

kapot kapsel

Bericht door Miranda » 16-06-2011 10:54

Heel raar maar de laatste tijd blijft steeds mijn kapsel aan de bakvorm vast plakken als ik het omkeert.
Ik dacht eerst dat het aan de oven lag, gezien die niet meer heel erg goed functioneerde, maar nu hebben we een nieuwe oven en heb ik er nog steeds last van. Voorheen gebeurde dat zelde.

Wat kan er anders zijn? Of wat moet ik doen om het te voorkomen?
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

sylvia
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13-05-2011 19:07

Bericht door sylvia » 16-06-2011 17:09

hmm ik zou het niet weten.
Ik gebruik altijd boukje spul om de bakblik mee in te spuiten en er blijft nooit iets hangen.
Dus ik zou het niet weten
je wordt pas echt oud als de kaarsjes meer kosten dan de taart!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 16-06-2011 17:11

Ik gebruikte altijd bakspray en dat ging altijd goed, nu heb ik het ook maar bestrooit met bloem :?
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

sylvia
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13-05-2011 19:07

Bericht door sylvia » 16-06-2011 17:26

toen ik bij mijn zus was was ik de bakspray vergeten en toen pakte mijn zus de vloeibare boter. hier mee ingesmeerd en na het bakken was het kapsel zo los.
je wordt pas echt oud als de kaarsjes meer kosten dan de taart!

Gast

Bericht door Gast » 16-06-2011 19:45

Ik kreeg de tip bij de workshop om de bak in te spuiten en daarna te bekleden met een strook bakpapier.
Voor heen had ik al nooit last van plakken met cake maar deze rand in het blijk geeft ook nog eens een supergladde buitenkant aan het kapsel.

crunchie
Berichten: 290
Lid geworden op: 19-08-2010 22:31

Bericht door crunchie » 21-06-2011 19:02

Ik spuit mijn bakpannen altijd in met boukje spray en daarna bloem erdoorheen, overtollige uitkloppen en dat gaat altijd goed. Nou ja behalve als ik te snel stort terwijl het nog te heet is, dan wil het wel eens scheuren.
Met bakpapier doe ik alleen de randen bekleden als ik het hooger wil hebben.

Ik heb ook gelezen dat wanneer je je bakpannen te veel sopt en met schuurspons bewerkt dat ze dan eerder kunnen gaan plakken.

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 21-06-2011 19:20

crunchie schreef:Ik spuit mijn bakpannen altijd in met boukje spray en daarna bloem erdoorheen, overtollige uitkloppen en dat gaat altijd goed. Nou ja behalve als ik te snel stort terwijl het nog te heet is, dan wil het wel eens scheuren.
Met bakpapier doe ik alleen de randen bekleden als ik het hooger wil hebben.

Ik heb ook gelezen dat wanneer je je bakpannen te veel sopt en met schuurspons bewerkt dat ze dan eerder kunnen gaan plakken.
Ja Monica, ik spuit nu ook mijn bakpannen in en dan met bloem erdoorheen, maar ik vind dat je biscuit qua kleur minder mooi eruit gaat zien. Nu zal je zeggen dat ziet toch niemand als de taart is gedecoreerd. Maar ik zie het wel haha, ook als ik workshops geef.

Het is niet dat het gaat scheuren hoor, 1 kant wil weleens vast blijven plakken :x

Ik verhoog ook alleen mijn bakranden met bakpapier, verder heb ik geen zin in knippen en plakken met bakpapier.

Met schuursponsen was ik nooit af, ik gebruik gewoon heet water met sop en een afwasborstel.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Plaats reactie