allergievrije bananenbotercreme

Vragen over het bakken van taarten en/of het vullen van taartvullingen. Of heb je hierover een tip. Plaats het hier
Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

allergievrije bananenbotercreme

Bericht door Miranda » 25-08-2010 19:04

Ik ben bezig met een allergievrije taartje (bananencake) en dacht om een vulling van jam en een botercreme (speciale) toe te voegen, maar nu vroeg ik me af, zou je ook een stukje banaan voor de bc kunnen mengen?
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Gast

Bericht door Gast » 25-08-2010 22:30

Ik denk persoonlijk wel dat het kan, omdat er niet echt vocht van een banaan komt. Het is geen sappige vrucht bedoel ik. Dus ik denk dat de substantie op zich wel kan, als je maar niet te veel gebruikt misschien :?: ... succes in elk geval.

Hanneke

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 25-08-2010 22:42

Ja ik ga het morgen denk ik gewoon proberen, alleen botercreme is ook maar zo saai... :?

Wil als 2de laag een jam als vulling gebruiken, wat denken jullie dat daar het beste als jam bij past?
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Gast

Bericht door Gast » 25-08-2010 22:50

Iets van gele vruchtenjam zou ik doen (lust het zelf niet maar die combi lijkt me best ok). Succes morgen.

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 25-08-2010 23:37

wat voor gele vruchtenjam bedoel je? Abrokoze ofzo?

En van waar die keuze?
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

crunchie
Berichten: 290
Lid geworden op: 19-08-2010 22:31

Bericht door crunchie » 25-08-2010 23:42

prak die banaan grof met beetje sinaasappelsap (wel vers) en maak sinaasappelbotercreme :D

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 26-08-2010 02:23

denk je dat dat gaat lukken, of moet ik dan de bcmix nemen?


Klinkt wel lekker!
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Gast

Bericht door Gast » 26-08-2010 09:55

bij een allergie taart kan je de mix niet gebruiken (zitten sporen van melk in nl)
Dus je kan alleen 1 op 1 botercreme gebruiken.
Wij gebruiken dan altijd de plantaardige boter van de AH en poedersuiker. Dan vers fruit erbij en je hebt een heerlijke botercreme. Wel heel lang mixen hoor (zeker 20 minuten) dan wordt hij heerlijk luchtig en smaakt hij niet zo boterig meer.

Oja, wel heel veel fruit gebruiken of gewoon patidess

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 26-08-2010 10:11

Royal Pie schreef:bij een allergie taart kan je de mix niet gebruiken (zitten sporen van melk in nl)
Dus je kan alleen 1 op 1 botercreme gebruiken.
Wij gebruiken dan altijd de plantaardige boter van de AH en poedersuiker. Dan vers fruit erbij en je hebt een heerlijke botercreme. Wel heel lang mixen hoor (zeker 20 minuten) dan wordt hij heerlijk luchtig en smaakt hij niet zo boterig meer.

Oja, wel heel veel fruit gebruiken of gewoon patidess
Dat is waar wat je zegt (was gisteren ook te moe om na te denken haha)

De plantaardige boter van AH is ook niet allergievrij, athans er zit sojaleticine (als ik het goed schrijf) in dus voor deze persoon niet allergievrij. Ik heb speciale margarine gehaald bij de natuurwinkel.

Dan ga ik bananenbotercreme maken. Alleen nog een jammetje erbij bedenken ;)
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 26-08-2010 13:08

Het is een vulling geworden van bananenbotercreme en frambozenjam en wel goedgekeurd door de vereniging van peuters :lol:

Ik had namelijk nog een heel klein beetje bananencreme over wat ik dun op zijn boterhammetje heb gesmeerd (lunch) met daarover een laagje frambozenjam. En mijn zoontje wilde er nog een boterham van :shock: en dan moet je weten... brood eten is echt een probleem bij hem.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Plaats reactie