stapel vraagje

Vragen, tips of suggesties over het bekleden en decoreren van taarten. Plaats het hier
Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 09-10-2012 11:21

Ja en ik vind het zonde om in een taart houten of plastic stokjes of rietjes te steken, vooral bij een bruidstaart. Dan moeten ze dit eerst allemaal verwijderen.
Dus ik gebruik chocosticks, deze kunnen direct blijven zitten.

De kartonnen idd tegenelkaar aan, maar plakken is niet nodig hoor, kan gewoon los op elkaar.
Het is niet perse voor de voedselveiligheid, want papier breekt af in je maag, maar het is meer dat de taart naar karton kan gaan smaken.

Er bestaan ook taartkartonnen die aan beide kanten voorzien is van de glanzende laag. Maar daar betaal je dan ook weer voor ;)
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

sylvia
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13-05-2011 19:07

Bericht door sylvia » 09-10-2012 17:03

ik spuit wel altijd duikjes omdat ik dat gewoon makkelijker vind.
Maar denk dat het komt doordat ik maar 1 kartonnetje gebruikt heb.
Bedankt voor al jullie adviesen ik ben er erg blij mee en ga het de volgende keer dus anders proberen. Ook heb ik de deuvels op taart hoogte afgeknipt dus daar zal het ook aan liggen.
Nog maals bedankt meiden!
je wordt pas echt oud als de kaarsjes meer kosten dan de taart!

Petr@
Moderator
<font color=99CC00><B>Moderator</>
Berichten: 1419
Lid geworden op: 13-09-2010 09:49

Bericht door Petr@ » 09-10-2012 17:13

Ik gebruik altijd die kartons die aan de ene kant goud en aan de andere kant zilver zijn. Die vind ik prettiger dan 2 van die witte.
Waarschijnlijk heb je te veel vulling in je taart gedaan, als je dan gaat stapelen wordt alles naar buiten gedrukt en zakt de boel ook in.
Hier: http://www.tartacadabra.com/nl_main.html staat een hele goede how-to w.b. stapelen. Ook handig als je wil weten hoeveel dowels je minimaal moet gebruiken.

brenda
Berichten: 2288
Lid geworden op: 29-03-2012 16:47

Bericht door brenda » 09-10-2012 20:14

Dat is nog eens een handige tips , staat bij mij favorieten,mocht ik ooit nogeens gaan stapelen. Thnxs petr@
mamavan4

Petr@
Moderator
<font color=99CC00><B>Moderator</>
Berichten: 1419
Lid geworden op: 13-09-2010 09:49

Bericht door Petr@ » 09-10-2012 20:18

You're welcome :)

Pumba
Berichten: 451
Lid geworden op: 27-09-2012 20:39

Bericht door Pumba » 09-10-2012 21:19

Miranda schreef:
De kartonnen idd tegenelkaar aan, maar plakken is niet nodig hoor, kan gewoon los op elkaar.

Het is niet perse voor de voedselveiligheid, want papier breekt af in je maag, maar het is meer dat de taart naar karton kan gaan smaken.

Er bestaan ook taartkartonnen die aan beide kanten voorzien is van de glanzende laag. Maar daar betaal je dan ook weer voor ;)
Sorry, maar het is wel voor de voedselveiligheid, dat is ons tijdens de PME cursus uitgelegd, de grijze kant mag gewoon niet in aanraking komen met voedsel. Taartdozen vouw je ook met de grijze kant naar buiten (en het deksel net andersom).

Ik plak ze voor de zekerheid met een klein stukje plakband in het midden vast.

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 10-10-2012 10:02

Ik wil er alleen maar mee zeggen dat karton/papier geen kwaad kan.
De taartdozen die ik gebruik, daarvan zit de gladde kant gewoon aan de buitenkant hoor, andersom vouwen dat hierbij ook geen optie.
Als je bij een banketbakker een taart koopt zit ook de gladde kant aan de buitenzijde. Maar de taart komt ook niet aan aanraking met de taartdoos.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Mama_Angela
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 3719
Lid geworden op: 10-03-2012 19:10

Bericht door Mama_Angela » 10-10-2012 11:28

Ik heb de taart voor Kim gestut met vakepop stokjes.
Ik wist pas 4 dagen daarvoor dat de taart heel groot moest zijn dus had niets in huis.
Ertussen heb ik gewoon karton van een doos genomen deze voor het zicht gewikkeld in alufolie en dan met doorzichtige inpakfolie ingepakt.
Doe ook mee met de themawedstijd en maak kans op een mooie prijs! Stem je ook mee in de poll?

Groetjes Angela mama van Soraya & Yaro

Mijn eigen winkel in leuke persoonlijke cadeautjes,
http://t-borduurwinkeltje.webklik.nl
Wie weet tot ziens

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 10-10-2012 11:34

de cakepop stokjes zijn toch van papier?
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Mama_Angela
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 3719
Lid geworden op: 10-03-2012 19:10

Bericht door Mama_Angela » 10-10-2012 12:09

Ja.....
Heb het van internet gehaald :roll:
Doe ook mee met de themawedstijd en maak kans op een mooie prijs! Stem je ook mee in de poll?

Groetjes Angela mama van Soraya & Yaro

Mijn eigen winkel in leuke persoonlijke cadeautjes,
http://t-borduurwinkeltje.webklik.nl
Wie weet tot ziens

Plaats reactie