hoe bewaren jullie de aangekleden taarten

Vragen, tips of suggesties over het bekleden en decoreren van taarten. Plaats het hier
Plaats reactie
marszie
Berichten: 46
Lid geworden op: 23-10-2012 18:51

hoe bewaren jullie de aangekleden taarten

Bericht door marszie » 25-10-2012 11:28

( sorry als die verkeerd staat maar wist niet waar ik anders moest plaatsen)

Kom ik weer met een vraag haha... Ik vroeg mij af wat nou beste manier is om een taart te bewaren? Ik heb al zoveel antwoorden gezien dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

antwoorden die ik tegen ben gekomen:
- op een bord in de koelkast
- in de vriezer
- taartdoos in de koelkast
- in de koelkast verpakt in huishoudfolie
- koelkast met natte doek er over heen

dus ben benieuwd hoe jullie het bewaren :lol:

Petr@
Moderator
<font color=99CC00><B>Moderator</>
Berichten: 1419
Lid geworden op: 13-09-2010 09:49

Bericht door Petr@ » 25-10-2012 11:51

Ik bewaar ze in de koelkast, zonder doos.

Wat je andere "antwoorden" betreft:
Bewaren in de vriezer is ook een goede optie. Dat doe ik dan wel in een taartdoos. Je moet dan wel de taart de tijd geven om te ontdooien (eerst een paar uur in de koelkast, later er buiten en in de doos laten zitten) anders loop je het risico dat de fondant/marsepein gaat smelten of uitlopen.
In de doos in de koelkast bewaren kan ook heel goed. De doos voorkomt condensvorming op de taart. Vooral handig als het buiten de koelkast erg warm is.
Verpakken in huishoudfolie is niet handig als het een beklede taart betreft. Je taart blijft zo niet mooi strak. Wat je wel kunt doen is je kapsel op deze manier inpakken en invriezen.
Een natte doek erom heen is helemaal niet verstandig! Suiker lost immers op in water? Je kunt wel bedenken wat er met je fondant zal gebeuren als je dat doet!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 25-10-2012 12:10

Ik bewaar het in doos, dit omdat evt condens de doos tot zich neemt, Nu is dat eigenlijk in mijn koelkast niet nodig, maar ik raad het de opdrachtgevers wel altijd aan, omdat sommige koelkasten erg vochtig zijn.

In de vriezer kan als je het langer wilt bewaren. Ik verpak het dan in een plastic zak met een beetje lucht erbij. Voor het ontdooien gelijk uit het plastic halen en dan in de koelkast in de doos laten ontdooien, idd omdat de doos de condens tot zich neemt.

Al het andere heeft idd Petra al geschreven, waar ik het volledig mee eens ben.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 25-10-2012 12:12

Ik verplaats het even naar bekleden.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Mama_Angela
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 3719
Lid geworden op: 10-03-2012 19:10

Bericht door Mama_Angela » 25-10-2012 19:54

Miranda en Petra weten waar ze over spreken.

Ik zelf bewaar mijn taart gewoon in de koelkast, soms merk je echt wel dat het fondant vocht word en gaat plakken dan als ik hem even laat staan droogt ie vanzelf weer in
Doe ook mee met de themawedstijd en maak kans op een mooie prijs! Stem je ook mee in de poll?

Groetjes Angela mama van Soraya & Yaro

Mijn eigen winkel in leuke persoonlijke cadeautjes,
http://t-borduurwinkeltje.webklik.nl
Wie weet tot ziens

brenda
Berichten: 2288
Lid geworden op: 29-03-2012 16:47

Bericht door brenda » 25-10-2012 21:36

Hou mijn taarten ook in de koelkast maar in een doos ivm het vocht die op je fondant slaag, sluit mij verder bij angela aan.
mamavan4

Petr@
Moderator
<font color=99CC00><B>Moderator</>
Berichten: 1419
Lid geworden op: 13-09-2010 09:49

Bericht door Petr@ » 26-10-2012 11:52

Mocht je taart inderdaad vochtig zijn geworden, moet je (behalve absoluut vanaf blijven :)!) hem even rustig laten drogen of er desnoods een ventilator bij zetten. Meestal komt het wel goed.

Plaats reactie