goude icing

Vragen, tips of suggesties over het bekleden en decoreren van taarten. Plaats het hier
Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

goude icing

Bericht door Miranda » 15-04-2013 09:01

Meiden,

Ik heb over een tijdje een hele leuke bruidstaart te maken, maar hierop komen vele kleine sierlijke lijntjes die ik eigenlijk wil spuiten met icing. Weet iemand of je ook icing direct goud kan kleuren of dat er kant en klare goude icing bestaat?

Anders moet ik elk lijntje weer overschilderen of ik moet het direct op de taart schilderen, maar mooier vind ik wanneer het op de taart komt te liggen.

Iemand een idee?
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Mama_Angela
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 3719
Lid geworden op: 10-03-2012 19:10

Bericht door Mama_Angela » 15-04-2013 09:24

Ik kwam het volgende tegen op internet.

Eerst spuiten met gele icing en als het droog is kleuren met goudpoeder en alcohol.

En ik kwam dit tegen (gekleurd met wilton kleur)

ANTIEK GOUD: Voeg een heel klein ietsiepietsie Leaf Green toe aan Golden Yellow.

WARM GOUD: Meng Golden Yellow met een klein beetje Brown.
Doe ook mee met de themawedstijd en maak kans op een mooie prijs! Stem je ook mee in de poll?

Groetjes Angela mama van Soraya & Yaro

Mijn eigen winkel in leuke persoonlijke cadeautjes,
http://t-borduurwinkeltje.webklik.nl
Wie weet tot ziens

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 15-04-2013 09:38

Ja Angela, het overschilderen met goude dust verdunt met alcohol, dat weet ik, maar jammer dat het dubbel werk is, en het is echt veel spuitwerk.

gekleurd van Wilton, hebben ze die dan in het goud? Want die heb ik niet kunnen vinden.

En het 2 soorten goud wat je omschrijft, dat is bedoeld met de dust denk ik of niet?



Maar wat ik bedoel is of het mogelijk is om direct goude icing op de taart te spuiten?
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Mama_Angela
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 3719
Lid geworden op: 10-03-2012 19:10

Bericht door Mama_Angela » 15-04-2013 09:43

Staat bij wilton color pasta`s......
Doe ook mee met de themawedstijd en maak kans op een mooie prijs! Stem je ook mee in de poll?

Groetjes Angela mama van Soraya & Yaro

Mijn eigen winkel in leuke persoonlijke cadeautjes,
http://t-borduurwinkeltje.webklik.nl
Wie weet tot ziens

brenda
Berichten: 2288
Lid geworden op: 29-03-2012 16:47

Bericht door brenda » 15-04-2013 16:50

Sorry Miranda ,kan je hier ook niet aan helpen , lees wel mee :wink:
mamavan4

Pumba
Berichten: 451
Lid geworden op: 27-09-2012 20:39

Bericht door Pumba » 15-04-2013 21:40

Met pasta krijg je volgens mij niet echt glimmend goud. Ik gebruik zelf altijd de golden lemon van Edable art (gekocht op T&T en in Birmingham).
En volgens mij is het niet anders dan alleen eerst spuiten en dan dusten. Ik weet niet of icing tegen het vocht van de alcohol kan, ook al vervliegt dat natuurlijk wel. Gewoon even testen.

Mijn goud is zo:

Afbeelding

brenda
Berichten: 2288
Lid geworden op: 29-03-2012 16:47

Bericht door brenda » 15-04-2013 21:43

erg mooi
mamavan4

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 16-04-2013 07:42

Hoi Pumba,
Iid erg mooi, maar dit is maar 1 decoratie om te schilderen, maar betreft deze taart gaat het om 3 lagen die geschilderd moet worden en het spuitwerk bevat uit hele dunnen lijntjes, dus ook nog lastig om dat te schilderen en het is heel veel, net zoals henna.
Vandaar ik opzoek ben naar icing in de kleur goud. En het is te verkrijgen in america maar kost 25 dollar voor 1 zakje. erg duur dus.

Icing is trouwens wel overschilderbaar. Als je dust vermengd met alcohol, droogt het ook snel op en icing droogt ook snel.
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Pumba
Berichten: 451
Lid geworden op: 27-09-2012 20:39

Bericht door Pumba » 16-04-2013 21:32

Ok, ik wist niet dat het bestond, maar wat een prijs zeg :shock:

Nu snap ik niet helemaal wat je bedoeld. Moet je hele taart goud worden of word de taart een andere kleur met gouden icing?

Miranda
Beheerder
<font color=FF0000><B>Beheerder</>
Berichten: 11619
Lid geworden op: 18-08-2010 11:51

Bericht door Miranda » 16-04-2013 21:51

De taart word een andere kleur en de versiersels met icing wat dus een goude kleur moet krijgen. En aangezien het om veel sierlijke lijnen gaat, zoiets als henna tekeningen, lijkt het me niet mooi om icing nadien nog te schilderen en bovendien veel werk, dus vandaar ik opzoek ben naar de "goude" tip :D
*** Had je al die nieuw geposte creaties van de andere forumleden gezien? Neem even een kijkje en laat gelijk een reactie achter! ***

www.taartmetstyle.nl

Jouw wens, jouw smaak, helemaal jouw stijl!!!

Plaats reactie